کاهش آمار ابتلا به کرونا در کیش

کاهش آمار ابتلا به کرونا در کیش
کدخبر : 15900

دکتر نادعلی نژاد تاکید کرد: کاهش آمار ابتلا به کرونا در کیش مرهون تلاش همگانی است و نباید موجب سهل انگاری در رعایت قوانین و مقررات بهداشتی شود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست خبری که صبح امروز سه شنبه ٢۵ اذر با حضور رئیس بیمارستان کیش و اصحاب رسانه در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار شد ، دکتر مصطفی نادعلی نژاد ضمن قدردانی از تلاش همدلانه اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی دقیق و به موقع به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: امیدوارم با همدلی و همکاری مستمر ، از این شرایط با موفقیت گذر کرده و بتوانیم در بیمارستان کیش خدمات درمانی رادر سطحی شایسته ساکنان و گردشگران جزیره ارائه کنیم

 

رئیس بیمارستان در خصوص بهره برداری از مرکز بین المللی گردشگری سلامت خلیج فارس در جزیره کیش افزود: مراحل اولیه راه اندازی این مرکز انجام شده بود و با دستور مستقیم دکتر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش اجرای مرحله دوم طرح و مسئولیت راه اندازی آن به مسئولان بیمارستان سپرده شد.

نادعلی نژاد عنوان کرد: در حال حاضر یک تیم به صورت شبانه روزی برای بهره برداری هرچه زودتر از مرکز بین المللی گردشگری سلامت خلیج فارس فعالیت می کنند که تا ۱۰ روز آینده نیز به بهره بردای خواهد رسید.

وی در تشریح وضعیت شیوع کووید ۱۹ در کیش با بیان اینکه شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کاهش داشته است گفت: آمارهای ابتلا کاهش داشته و تنها یک بیمار در بخش تنفسی بیمارستان بستری است و با توجه به آمار و ارقام، اکنون جزیره کیش در وضعیت زرد قرار دارد.

دکتر نادعلی نژاد تاکید کرد: کاهش آمار ابتلا نباید موجب سهل انگاری در رعایت قوانین و مقررات بهداشتی شود بلکه ساکنان و گردشگران باید با رعایت کامل ضوابط تلاش کنند که به وضعیت گذشته بر نگردیم.

وی اظهار داشت: به همت همه جانبه تمامی اقشار جامعه، نگرش جدی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حمایت مسئولان ، تلاش مجموعه درمان، اطلاع رسانی به موقع صدا و سیمای مرکز کیش و اصحاب رسانه فرهنک مبارزه با کرونا ترویج یافته است به گونه ای که جزیره کیش در سطح کشور الگوی مبارزه ، کنترل و پیشگیری از کرونا است.

نادعلی نژاد در ادامه از طراحی نرم افزاری در بیمارستان کیش با قابلیت نمایش اتفاقات ۱۴ روز گذشته در زمینه روند شیوع ویروس، آمار افراد مبتلا، تعداد بیماران بستری و وضعیت جزیره کیش خبر داد و گفت: با کسب موافقت های اصولی این نرم افزار به زودی رونمایی خواهد شد.

وی همچنین از کاهش نرخ تست کرونا خبر داد و گفت: هزینه های تست کرونا بر اساس استاندارد های وزارتخانه برآورد و پس از تهیه کیت های جدید ، در ۳ روز آینده نرخ انجام تست اعلام می شود.

مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش در خصوص دلیل جمع آوری دستگاه MRI از بیمارستان گفت: این دستگاه که از طریق برون سپاری و توسط بخش خصوصی اداره می شد پس از بروز اشکالات مکرر از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و با وجود صرف هزینه و تلاش های فراوان متاسفانه به دلیل فرسودگی امکان تعمیر وجود نداشت و در نهایت مجبور به جمع آوری دستگاه شدیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قبلی از بیمارستانی در بحرین برای توسعه بخش گردشگری سلامت بیمارستان خریداری و به کیش منتقل شده بود افزود: خرید دستگاه جدید همت خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی را می طلبد و نیاز به مجوز وزارتخانه دارد.

نادعلی گفت : طبق نظر وزارت بهداشت و درمان خرید دستگاه هایی که مورد استفاده اورژانسی ندارد برای شهرهایی با جمعیت محدود توجیه چندانی نداشته و اولویت با تامین نیاز شهرهای بزرگ تر است.

نادعلی نژاد در تشریح وضعیت کنونی تجهیزات بیمارستان کیش بیان داشت: بیمارستان کیش مجهز به آخرین مدل دستگاه سی تی اسکن( مولتی اسلایس ۶۴) ، بهترین نوع دستگاه اکو قلب که از سوی سازمان منطقه آزاد کیش خریداری شده و آخرین مدل دستگاه های آندوسکوپی و کلونوسکوپی بوده و تنها ارتقاء دستگاه ماموگرافی در اولویت برنامه های بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش است.

وی گفت: دستگاه ها سیتی آنژیو نیز پس از بررسی لازم کامل تعمیر شده و با حمایت و پشتیبانی های سازمان منطقه آزاد کیش روند تجهیز بیمارستان به گونه ای است که هیچ کمبودی حس نمی شود.

رئیس بیمارستان با اشاره به روند خوب وضعیت حضور پزشکان متخصص در کیش عنوان کرد :با استخدام فوق تخصص در رشته های قلب و عروق، غدد، و جراحی ، بهترین پزشکان مجرب با حضور مستمر در جزیره خدمات مطلوب را به گردشگران و ساکنان ارائه می کنند.

نادعلی نژاد در ادامه افزود: امروزه نیاز بیمارستان برای تامین منابع مالی از طریق سازمان در بیست سال گذشته به کمترین حد خود رسیده و در حال حاضر با مدیریت هزینه ها سعی بر این داریم که تنها در مواقع لزوم از سازمان طلب کمک کنیم.

رئیس بیمارستان همچنین به تقویت تعاملات با سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این ارتباطات در طول یک سال گذشته به ثبات رسیده و با حضور مدیرکل تامین اجتماعی در هیات امنا بیمارستان پرداخت ها مرتب و به موقع انجام می شود.

در پایان ضمن تجلیل و قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت جزیره کیش که خالصانه در این ۱۱ ماه با ویروس کرونا مقابله کردند و بی وقفه و شبانه روزی به ارائه خدمات پرداختند و حتی عده ای نیز به کرونا مبتلا شدند و با تبریک فرا رسیدن روز پرستار اظهار داشت: به طور قطع در مراسمی از زحمات پرستاران و مدافعان بی چشم داشت سلامت قدردانی خواهد شد.

 

 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه