راه نو از طلوع تا غروب کیش؛

آغاز بزرگترین طرح توسعه مسیرهای ساحلی در جزیره کیش

آغاز بزرگترین طرح توسعه مسیرهای ساحلی در جزیره کیش
کدخبر : 16153

عملیات توسعه جاده ساحلی از میدان طلوع تا میدان غروب کیش به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شد.

 به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از   دنیای خبر ، با احداث باند دوم این محور ، گام بزرگ و ماندگار دیگری در ساماندهی سواحل و تقویت زیرساخت های مواصلاتی جزیره کیش برداشته می شود.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در تشریح برنامه ساماندهی سواحل و توسعه مسیرهای ساحلی گفت: یکی از ارزشمند ترین داشته های این جزیره مرجانی، برخورداری از  ۴۲ کیلومتر ساحل است که به سبب ایجاد زیبایی های بصری و بکر بودن، اهمیت بسزایی دارد.

غلامحسین مظفری با اشاره به اینکه در گذشته تداخل در طرح های اجرا شده، موجب مسدود شدن برخی نقاط ساحلی شده است ،افزود: با زحمات و تلاش های عزیزان ما در شرکت عمران، آب و خدمات، مسیرهای اصلی سواحل تا حدود زیادی بازگشایی و با آزاد شدن حدود ۳۸ هکتار از مناطق تصرف شده همجوار طرح های عمرانی، جاده کمربندی ساحلی کامل شد.

وی با تاکید بر کیفیت اجرا، توجه به قوانین و چارچوب های اساسی در اجرای هر طرح عمرانی ، سهولت در رفت و آمد و برخورداری از زیبایی مسحور کننده آبهای خلیج فارس را از مزیت اصلی اجرای این طرح برشمرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در ادامه با اشاره به اینکه مبنای هرکاری باید مطالعات علمی، دقیق و روشن باشد، عنوان کرد: مطالعات مشاور پروژه بر روی ۴۲ کیلومتر مسیر ساحلی حدود ۹ ماه به طول انجامید تا حریم ساحل به خوبی حفظ شود. امیدواریم در آینده نیز مبنای کار بر این اساس گذاشته و اهداف مد نظر در تکمیل زیرساخت‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیتهای دریا و ساحل دنبال شود.

غلامحسین مظفری ضمن اشاره به اینکه امروز گام نخست توسعه مسیرهای تردد مناطق ساحلی از میدان طلوع آغاز می شود، تصریح کرد: در گام های بعدی نیز پس از تایید مشاور وارد فاز دوم مطالعات می شویم تا مکان یابی پروژه های ساحلی مبنی بر ایجاد اماکن اقامتی و رفاهی با سازه های مناسب در دستور کار قرار گیرد که این طرحی کم نظیر در کشور است و برای نخستین بار انجام می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: با توجه به واگذاری اراضی منطقه غرب و جنوب جزیره در بحث ساخت اماکن اقامتی، این طرح توسعه ای،  زیر ساخت های اصلی اجرای طرح های بزرگ دیگر را  فراهم می کند.

ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات نیز گفت: با احداث مسیرهای جدید و توجه ویژه به زیرساخت های مورد نیاز در جزیره نظیر راهسازی، احداث بوستان‌ها ، زیباسازی جزیره، ایجاد اسکله های تفریحی جدید، فصل تازه ای از پیشرفت و رونق جزیره با تاکید بر تقویت گردشگری دریا محور و ساحلی آغاز شده و مردم کیش و گردشگران از مواهب آن برخوردار خواهند شد.

 

به گفته وی، با احداث باند دوم این مسیر مهم و پر تردد، اطمینان بخشی و سلامت سرنشینان در این مسیر نیز افزایش می یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه