مشاور رییس جمهور خبر داد:

تا پایان دولت، ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ شغل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد می شود

تا پایان دولت، ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ شغل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد می شود
کدخبر : 16155

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از ایجاد ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ شغل با اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا پایان دولت خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از فرینا،  مرتضی بانک در  مصاحبه  اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری  صدا و سیما  با بیان اینکه تعدادی از این شغل‌ها با اجرای طرح‌های عمرانی ایجاد شده است گفت: ۳۲۰ طرح در  مناطق آزاد  و حدود ۲۰۰ طرح در مناطق ویژه اقتصادی پیش بینی شده است.

او با بیان این که  سرمایه  اجرای این طرح‌ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است افزود: یک و نیم میلیارد  دلار  هم  سرمایه گذاری  ارزی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

مشاور رئیس جمهور،  ایجاد اشتغال  برای ۹۳ هزار نفر در مناطق آزاد را هدف گذاری این طرح‌ها بیان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها در مناطق ویژه اقتصادی نیز حدود ۹۵۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد.

مرتضی بانک با اشاره به بهره برداری از ۵۷ طرح در شهریور امسال افزود: در بهمن ماه هم طرح‌های دیگری با حضور  رئیس جمهور  افتتاح خواهد شد.

او با بیان این که طرح‌های پیش بینی شده هر یک بیش از ۱۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد گفت: امیدواریم تا پایان دولت، طرح‌هایی که برای افتتاح پیش بینی شده به نتیجه برسد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی، روند اجرای طرح‌های پیش بینی شده را مثبت خواند و افزود: تعدادی طرح ملی نیز در میان پروژه‌ها وجود دارد که افتتاح خواهد شد.

مرتضی بانک، تکمیل و بازسازی  فرودگاه  کیش را از جمله طرح‌های ملی برشمرد و گفت: یک پایانه جدیدی داریم که امیدواریم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

او طرح تخلیه و بارگیری و بانکرینگ محصولات تولیدی نفتی در  قشم  را از دیگر طرح‌های ملی خواند و افزود: این طرح تا پایان سال گشایش خواهد یافت.

 

مشاور رییس جمهور، به طرح‌های عمرانی ماکو نیز اشاره کرد و گفت: خطوط جاده‌ای و اتوبان‌هایی که در این منطقه ایجاد شده افتتاح خواهد شد.

مرتضی بانک، طرح  راه آهن  چابهار را از دیگر طرح‌های ملی ذکر کرد و افزود: این طرح اواخر امسال یا اوایل سال آینده با سرمایه گذاری  دولت  به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: این طرح برای مناطق آزاد و افزایش سرویس دهی به  سرمایه گذاران  بسیار موثر خواهد بود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه و ویژه اقتصادی، در خصوص کالای همراه مسافر نیز گفت: از ابتدای سال کالای همراه مسافر را با کمیته‌ای که از سوی دولت تعیین شده بود پیش بینی کردیم.

مرتضی بانک با بیان این که  بانک مرکزی  و وزارت صمت نیز کالای همراه مسافر را تایید و آن را ابلاغ کردند گفت: این موضوع اکنون در حال اجراست و برای کالا‌های مصرف داخلی مناطق آزاد مشکلی نداریم.

او با اشاره به این که میزان  واردات  کالای همراه مسافر ۴۵۰ میلیون  یورو  برای کل سال است افزود: تعداد کالا‌های همراه مسافر ۸۲۰ قلم تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه