نظارت بهداشتی بر فعالیت بیش از 2 هزار فروشگاه ، مرکز تجاری و اماکن عمومی در کیش

نظارت بهداشتی بر فعالیت بیش از 2 هزار فروشگاه ، مرکز تجاری و اماکن عمومی در کیش
کدخبر : 16173

با نظارت های حداکثری در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بازرسان بهداشت محیط آذر امسال از 2 هزار و 862 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی،اماکن عمومی و غرفه های لوازم آرایشی و بهداشتی بازدید کردند.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره بر اجرای ضوابط بهداشتی با نظارت های حداکثری در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هدف اصلی این طرح تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بازرسی بهداشتی از تمام اماکن صنفی برای مدیریت کنترل و پیشگیری از کرونا، کاهش موارد بستری و میزان مرگ ‌و میر و قطع زنجیره انتقال کرونا در جزیره کیش است.

رضانیا افزود : در راستای نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذر امسال 2 مورد متخلف به دادگاه معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت حداکثری مردم و فرهنگ سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، اجرای این طرح منجر به کنترل هر چه بیشتر گسترش شیوع بیماری کرونا میان اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز توسعه سلامت کیش رویکرد و اولویت اصلی این مرکز؛ آ‌موزش، فرهنگ سازی و ارتقاء دانش و آگاهی اصناف و مردم جزیره کیش است و در همین خصوص کارشناسان بهداشت محیط در زمان بازدید از صنوف به متصدیان آموزش های لازم را ارائه می دهند.

محمدرضا رضانیا افزود: انجام 261مورد کلرسنجی و 21 مورد نمونه برداری از مواد غذائی، صدور 684کارت بهداشتی ،22مورد نمونه برداری میکروبی از منابع آب آشامیدنی،4مورد بازدید از مدارس ،24 مورد نمونه برداری از نان به منظور بررسی وجود جوش شیرین،صدور صلاحیت بهداشتی 39مورد ،و 1144 مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل از جمله مهمترین اقدامات بهداشت محیط در آذر امسال بوده است.

رضانیا به معدوم کردن 3496کیلو گرم مواد غذائی تاریخ گذشته و فاسد در آذرماه اشاره کرد و گفت :تشدید بازرسی ها بر اجرای پروتکل های بهداشتی همچنان با قدرت ادامه دارد.

شایان ذکر است واحد بهداشت محیط در آذرماه به 49مورد شکایت رسیدگی کرده است و شماره تلفن 07644423311 و سامانه 190 آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی درباره مسایل و مشکلات بهداشتی در این منطقه است

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه