در نشست هماهنگی بهبود عملکرد و توسعه تجارت دریایی بندر چابهار عنوان شد؛

عزم سازمان بنادر برای رفع مشکلات و موانع شرکت های کشتیرانی در بندر چابهار

عزم سازمان بنادر برای رفع مشکلات و موانع شرکت های کشتیرانی در بندر چابهار
کدخبر : 16321

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های بین المللی سازمان بنادر و‌دریانوردی گفت: این سازمان تلاش خواهد کرد تا چالش های که شرکت های کشتیرانی برای فعالیت در بندر چابهار دارند، را حل کند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، خسرو سرایی در نشست هماهنگی بهبود عملکرد و توسعه  تجارت  دریایی و حمل کالا از مبدا و به مقصد بندر چابهار، تصریح کرد: کلیه چالش های پیش روی شرکت های کشتیرانی در بندر چابهار، پیگیری خواهد شد.

سرایی از شرکت های هندی خواست در راستای توسعه بندر چابهار، بیش از گذشته به سمت بازارسازی و هدایت بار از بندر چابهار اقدام کنند.

وی تأکید کرد: با همکاری سایر دستگاه ها، حل مشکل سوخت و مسائل گمرکی شرکت‌های کشتیرانی در دستور کار قرار دارد و سعی خواهیم کرد که فعالیت ها با کمترین مشکل دنبال شود.

در این نشست که به منظور «افزایش هماهنگی، استمرار و گسترش فعالیت‌های کانتینری در بندر چابهار» به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی  سیستان و بلوچستان  و به میزبانی سازمان بنادر برگزار شد، انتظارات از خطوط کشتیرانی و شرکت های کشتیرانی در راستای برقراری خط کشتیرانی منظم با رویکرد ایجاد اعتماد برای صاحبان کالا ، همچنین تأمین کانتینرهای خالی توسط خطوط کشتیرانی، ارائه قیمت های حمل دریایی رقابتی در بندر چابهار ویژه کانتینرهای صادراتی و ترانزیتی، کاهش بروکراسی اداری و انعطاف در صدور بارنامه و ترخیص با توجه به نیاز مشتریان و افزایش مسیرهای حمل کانتینر از مبدا چابهار به مقصد بنادر منطقه، از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد.

در این نشست همچنین نمایندگان شرکت های کشتیرانی از مسائل،  مشکلات  و انتظارات خود در بندر  شهید بهشتی  چابهار صحبت کردند و خواستار زنجیره تأمین در این بندر شدند.

همچنین شرکت‌های کشتیرانی، خواستار حل مشکلات تأمین سوخت، حذف حق پرچم و بازاریابی بیشتر توسط طرف هندی برای جذب کالا و کانتینر بیشتر به مقصد چابهار، شدند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه