اعلام آمادگی سرمایه گذار خارجی برای فعالیت در کیش

اعلام آمادگی سرمایه گذار خارجی برای فعالیت در کیش
کدخبر : 16441

یک شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه های تامین مالی طرح های عمرانی ، صادرات، انرژی، گردشگری درکیش اعلام آمادگی کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ای که سه شنبه 16 دی با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با یک شرکت سرمایه گذاری خارجی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، مسئولان این شرکت ضمن اشاره به ظرفیت های اقتصادی و گردشگری جزیره کیش در جهت اجرای ایده های خلاقانه و فناورانه و توسعه تعاملات بین المللی اعلام آمادگی کردند تا در حوزه های تامین مالی طرح های عمرانی، صادرات، انرژی، گردشگری با سازمان منطقه آزاد کیش همکاری کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دراین جلسه با بیان این که جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری ایران از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است و زیرساخت های ایجاد شده در این منطقه، زمینه ساز اجرای ایده های خلاقانه است اظهار داشت: طرح های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف جزیره کیش در کمیته های فنی و تخصصی مطرح و پس از بررسی به مرحله اجرا می رسد.

غلامحسین مظفری با تاکید بر این که در کیش شرایط زیرساختی به گونه ای مهیا شده که می توان بهترین و تازه ترین طرح های عمرانی را اجرا کرد افزود: عملیات اجرایی یکی از طرح های خاص با نام “جزیره مصنوعی” در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است که در مرحله نخست در وسعت ۶۰ هکتاری اجرا می شود و قابلیت افزایش تا۱۵۰ هکتار را دارد.

مظفری در رابطه با توسعه طرح های انرژی که در آینده نزدیک خطوط انتقال گاز را به این منطقه وصل خواهد کرد گفت: با توجه به این که جزیره کیش نیاز به تولید 500 مگاوات برق را دارد از این رو در بخش انرژی ظرفیت های خالی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی توانمند و متخصص فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیازمند انسجام جدی هست که در همین خصوص ستاد هماهنگی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تشکل شده تا نقش پشتیبانی از این رویدادهای مهم مدیریت شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: ایده هایی که می تواند در مسابقات 2022 قطر به نتیجه مطلوب و موثر برسد؛ تبلیعات اصولی و گسترده ظرفیت های جزیره کیش در حوزه های ورزش، گردشگری، و سرمایه گذاری برای گردشگران خارجی است.

وی توسعه گردشگری سلامت و راه اندازی گردشگری دریایی را از ظرفیت های مناسب جزیره کیش برای جذب گردشگران نقاط مختلف دنیا برشمرد و اظهار داشت: محورهای مطرح شده در این جلسه قابلیت اجرا دارد که با مشخص شدن ابعاد طرح و حجم سرمایه گذاری مقدمات این کار بزرگ اجرایی می شود.

شایان ذکر است سرمایه گذاری در حوزه های طرح محور تمدن ها ، گردشگری ورزشی، ساخت جزیره به شکل ستاره دریایی، ساخت اسکله تفریحی به عرض 18 متر و به طول 500 متر درقالب قراردادهای B. O. T و ساماندهی شرکت های هواپیمایی مطرح خارجی برای برقراری خطوط پروازی به مقصد کیش از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی شرکت سرمایه گذار خارجی در این جلسه بود

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه