۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی قشم رفع تصرف شد

۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی قشم رفع تصرف شد
کدخبر : 16581

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در روستای رَمچاه در این جزیره رفع تصرف شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا  ، مصطفی مازندرانی اعلام کرد: این اراضی با ارزش افزون بر ۲۰ میلیارد ریال داخل محدوده طرح هادی این روستا قرار داشت.

وی ادامه داد: رفع تصرف این اراضی پس از طی روند قانونی و  و اخذ دستور قضایی  انجام شد و هیچگونه خسارت و تلفات جانی و مالی صورت نگرفته است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت از اراضی ملی همراه با نمایندگانی از  دادسرای عمومی و انقلاب، اداره کل حراست، مدیریت بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات و با همکاری پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان قشم نسبت به رفع تصرف و اعاده وضع سابق این اراضی اقدام کردند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه