در راستای توافقات صورت گرفته در سفر رییس سازمان جهاد دانشگاهی کشور ؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با جهاد دانشگاهی گیلان

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با جهاد دانشگاهی گیلان
کدخبر : 16974

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با جهاد دانشگاهی گیلان منعقد شد

 به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در نخستین روز از ایام دهه فجر با حضور دکتر روزبهان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان و دکتر جمال زاد رئیس جهاد دانشگاهی گیلان تفاهم نامه همکاری های دو سویه به منظور توسعه فعالیتهای پژوهشی و آموزشی منعقد شد.

روزبهان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های پژوهش محور به منظور تدوین و اجرای طرحهای علمی بیان کرد: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه با مجموعه جهاد دانشگاهی شاهد رشد شاخص های آموزشی ، تحقیقاتی و علمی در این منطقه باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به موقعیت ممتاز این منطقه در بین کشورهای حاشیه دریای خزر و در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد : منطقه آزاد انزلی به جهت نزدیکی به پایتخت و مرکز جمعیتی کشور ، همسایگی با کشور های حاشیه دریای خزر ظرفیت توسعه فعالیت های آموزشی در حوزه بین المللی و تبدیل شدن به قطب آموزش عالی کشور به خصوص در زمینه های پزشکی و سلامت  را دارد.

در ادامه این نشست دکتر جمالزاد رییس جهاد دانشگاهی گیلان با تشریح توانمندی های مجموعه آموزشی خود بیان کرد : جهاد دانشگاهی با تکیه بر توانمندی های خود در حوزه پزشکی به خصوص مجموعه‌های رویان و ابن سینا در سطح بین المللی به عنوان هاب پزشکی معرفی شده و این ظرفیت وجود دارد که این منطقه به عنوان هاب پزشکی جهاد دانشگاهی شمال کشور معرفی شود.

وی در ادامه به لزوم فعالیت های آموزشی در ابعاد تجاری و اقتصادی اشاره و بیان کرد : جهاد دانشگاهی چند سالی است در بحث اشتغال و تجاری سازی فعالیت‌های گسترده ای را آغاز کرده است و باور داریم که دانشجویان مفاهیم و دانش خود را باید ارتقا داده و از فناوری به تجاری‌سازی ببرند و انعقاد این تفاهم نامه گامی مهم در راستای توانمند سازی و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان است.

گفتنی است مهر ماه سال جاری رییس جهاد دانشگاهی کشور با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار داشته و  این تفاهم نامه در راستای توافق صورت گرفته به منظور توسعه همکاری های علمی-پژوهشی و توسعه ارتباطات علم با اقتصاد و ایجاد مراکز پزشکی منعقد شد.

بنابر این گزارش اجرای مشترک طرح های تحقیقاتی و خدمات تخصصی، استفاده از پتانسیل امکانات علمی و اجرایی طرفین جهت افزایش سطح فعالیت ها ، استفاده از ظرفیت آزمایشگاه معتمد پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی جهت پایش دوره‌ای صنایع مستقر در محدوده منطقه آزاد انزلی، طراحی و برگزاری دوره ها و سمینارهای تخصصی و مهارتی در حوزه‌های مرتبط با استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی طرفین جهت انعکاس خدمات،  تهیه و تدوین استانداردها و دوره‌های مهارتی و تخصصی تکمیلی به منظور به روز رسانی و ارتقای مهارت منابع انسانی از مهمترین اهداف این تفاهم نامه همکاری دوجانبه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه