ورود دو دستگاه جرثقیل 140‌ تنی به چرخه عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار

ورود دو دستگاه جرثقیل 140‌ تنی به چرخه عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار
کدخبر : 16986

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دو دستگاه جرثقیل 140 تنی به عنوان بخشی از تعهدات سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری سرمایه‌گذار هندی، به چرخه عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار اضافه شد.

 

به گزارش رصد اقتصادی ، بهروز آقایی اظهار داشت: اولین محموله تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندر چابهار، در راستای فعال‌سازی قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی چابهار فی‌مابین سازمان بنادر و دریانوردی و طرف هندی، هفته گذشته به بندر چابهار وارد شد.

آقایی افزود: این تجهیزات در راستای تعهدات قراردادی سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری شرکت سرمایه‌گذار هندی، به چابهار وارد شده است که بخش اول آن شامل دو دستگاه جرثقیل ساحلی به ارزش 8.5 میلیون دلار است.

وی ادامه داد: این جرثقیل‌ها محدودیتی در تخلیه و بارگیری نوع کالا ندارند و هم کالاهای کانتینری و هم کالاهای فله‌ای را می‌توانند تخلیه و بارگیری کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری هندی‌ها در چابهار مربوط به توافقنامه ایران، هند و افغانستان است، گفت: بر این اساس، طرف هندی متعهد به تأمین و ورود تجهیزات تخلیه و بارگیری، بر اساس تعهدات قراردادی بلند مدت است.

آقایی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری یک کشور مانعی برای مشارکت سایر کشورها در طرح‌های توسعه‌ای بندر چابهار نیست، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، با توجه به اهمیت نقش فرامنطقه‌ای و در راستای توجه ویژه به بندر چابهار، همواره از صاحبان سرمایه داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بندر اقیانوسی استقبال کرده است.

تحلیل بازار

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه