ساماندهی فعالیت عکاسان سیار کیش و گشت های دورجزیره

ساماندهی فعالیت عکاسان سیار کیش و گشت های دورجزیره
کدخبر : 17052

مدیرنظارت بر خدمات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از تشدید نظارت بر مراکز خدمات گردشگری بدون مجوز در کیش خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی ابراهیمی معینی مدیرنظارت بر خدمات گردشگری سازمان با بیان اینکه مهمترین صنعت در جزیره گردشگری است گفت: در راستای هماهنگی ها با نیروی انتظامی، مراجع قضایی و ارگان های داخلی سازمان از جمله بخش حمل و نقل، حراست و بازرسی، ساماندهی فعالیت عکاسان سیار و گشت های دور جزیره با هدف قانونمند شدن این دو گروه در دستورکار معاونت گردشگری قرار گرفته و فعالان این عرصه ملزم به دریافت مجوزشدند.

وی افزود: چنانچه عکاسان سیار و گشت های دور جزیره برای دریافت مجوزاقدام نکنند متخلف شناخته شده و با آنها برخورد جدی خواهد شد.

ابراهیمی اجرای این طرح را موجب قانونمند شدن فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: طبق تصمیمات معاونت گردشگری سازمان، از این پس عکاسان سیار در چارچوبی خاص با لباس های یکدست و داشتن کارت هویتی و گذراندن دوره های مرتبط به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی همچنین با اشاره به حمایت از مراکز گردشگری و بوم گردی از جمله کاریز، خانه بومیان، خانه تک بادگیر، کلبه هور و روستای باغو افزود: مسیرهای گردشگری مشخص شده از سوی معاونت باید مورد توجه ویژه واقع شود و مینی بوس یا ون هایی که مسافران را جا به جا می کند موظف به رعایت مقررات بهداشتی هستند.

مدیرنظارت بر خدمات گردشگری ضمن قدردانی از همکاری خوب نیروی انتظامی، پلیس راهور و اداره اماکن در برخورد با متخلفان حوزه گردشگری تصریح کرد: برخوردها در مراحل اول به صورت آموزشی و در صورت حل نشدن به صورت قهری خواهد بود.

علی ابراهیمی معینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با هدف توسعه فعالیت ها و حمایت از مراکز گردشگری برای سایت های ارائه دهنده خدمات گردشگری نیز شیوه نامه هایی تدوین شده که فعالیت آنها منوط به اخذ مجوزهای لازم باشد.

وی افزود: با همکاری پلیس فتا فرصتی 30 روزه به اینگونه سایت ها داده شد تا به معاونت مراجعه کنند و با دریافت مجوز تحت نظارت یک ارگان رسمی به ارائه خدمات بپردازند.

مدیرنظارت بر خدمات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طبق مصوبات شورای سلامت و سیاست های سازمان کنسرت ها در اماکن سر پوشیده و همچنین برنامه های تفریحی که خطر ابتلا به ویروس را افزایش می دهد لغو شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: ضمن حمایت از مراکز گردشگری برای استمرار و توسعه فعالیت ها، به جد بر رعایت قوانین و مقررات بهداشتی نظارت خواهیم کرد.

مدیرنظارت بر خدمات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ضرر و زیان های وارد شده به صنعت گردشگری کیش در ایام شیوع کرونا افزود: همه کسب و کارها به ویژه هتل ها، مراکز پذیرایی و گردشگری کیش در ایام کرونا ضرر زیادی را متحمل شدند و رقم خسارات بسیار بالا بود؛ بنابراین همه فعالان این حوزه باید با تمام توان در حفظ استمرار فعالیت های گردشگری بکوشند. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه