مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

صادرات بیش از 75 میلیون دلار انواع کالا از منطقه آزاد قشم

صادرات بیش از 75 میلیون دلار انواع کالا از منطقه آزاد قشم
کدخبر : 17054

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از 75 میلیون و 200 هزار دلار انواع کالا توسط شرکت های تولیدی این منطقه به خارج و داخل کشور تا پایان دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی ، علی همایونی با بیان این مطلب اظهار کرد: در 10 ماهه سال جاری بیش از 189 هزار و 500 تن انواع کالا به سایر کشورها و سرزمین اصلی صادر شده است.

وی ادامه داد: از این میزان بیش از 179 هزار و 800 تن کالا به ارزش بیش از 54 میلیون و 700 هزار دلار از منطقه آزاد قشم به سایر کشورها از جمله عراق، هند، پاکستان، چین، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردیده است.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین بیش از 9 هزار و 700 تن کالا به ارزش بیش از 20 میلیون و 500 هزار دلار از محصولات تولید شده توسط واحدهای تولیدی منطقه به سرزمین اصلی (داخل کشور) صادر شده است.

به گفته همایونی؛ در این مدت حدود 5 هزار تن مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی جزیره به ارزش 35 میلیون دلار واردات صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری معادل 11 تن به ارزش بیش از 196 هزار دلار انواع ماشین آلات خط تولید و کارخانجات جزیره وارد منطقه آزاد قشم شده است.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: کشورهای فرانسه، سوئیس، بلژیک، ایتالیا، هلند، چین، ترکیه، امارات و آلمان مهمترین مبدا محصولات وارداتی جزیره را تشکیل می دهند.

همایونی در پایان اظهار کرد: رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی و واردات هدفمند جهت تامین مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید مهمترین ماموریت های گمرک سازمان منطقه آزاد قشم می باشد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم



 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه