مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

شهر قشم مزین به 20تابلو تمثال مبارک شهدای والا مقام جزیره قشم

شهر قشم مزین به 20تابلو تمثال مبارک شهدای والا مقام جزیره قشم
کدخبر : 17187

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم از نصب افزون بر 20تابلو مزین به تمثال مبارک شهدای والا مقام قشم در سطح بلوارها، خیابان‌ها و میادین شهر قشم از سوی روابط عمومی این سازمان با همکاری مشاور امور خانواده شهدا و ایثارگران منطقه آزاد قشم و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی ، حسین مرادی روز شنبه با تاکید بر ضرورت ارج نهادن به جایگاه شهدا و آشنا ساختن نسل‌های جدید با رشادت‌ها و فداکاری‌های غیورمردان این خاک زرین، نصب این تعداد تابلو را کمترین و کوچک‌ترین اقدامی دانست که در برابر عظمت جایگاه و خدمات این عزیزان می‌توان انجام داد.

وی اظهار داشت: شهادت از شهود و درک مقام و موقعیت زمانی و مکانی خبر می‌دهد و مقام شهید آن قدر رفیع است که خداوند شهادت را اوج مقام فهم روابط فرازمینی قرار داده است. شهید چراغ راه است، شهادت و شهید یعنی از خودگذشتی و رسیدن به مقامی که برای رسیدن به هدف از جان نیز بگذری و گذر از جان، یعنی از تعلقات و وابستگی‌های این جهانی برای نگاه داشت الگوهای خوب زندگی عبور کردن. بر این اساس شهید شعله‌ای برافروخته از عشق و راه‌ نمایی برای دیگران است. اما نکوداشت مقام شهادت و شهید برآمده از نیاز انسانی برای الگوبرداری از نیکواندیشی و عمل نیک است؛ دو رفتاری که برآمده از اندیشه نیک است، در نتیجه گرامیداشت شأن شهید، ارج نهادن و پاسداشت الگوهای نگاه و عمل خیر برای جامعه و خیرخواهی برای نسل‌های آتی است؛ در واقع آنچه مقام شهید را در طول تاریخ از زنگار روزگار منزه می‌کند، نیت آینده‌نگرانه و خیراندیشانه او نسبت به نگاه داشت خیر و خوبی در گذر زمان و مکان است، و چه روش و منشی والاتر از انتخاب شهادت.

مرادی، اسامی شهدای گرانقدر قشم را شامل شهیدان غلامشاه ذاکری، محمد بازماندگان، محمد توریانی، محمد دریانورد، محمد رضایی، محمد کاملی، محمود پاروکش، ناصر هوشیار، احمد سرودی، احمد سلامی، حسن ذاکری، حسین بازماندگان، حسین تارک، خلیل عجم، صالح ملاحی، عبدالله عقیلی، عبدالله ملاحی، علی پاکوهی، علی سفاری و عماد کهوری اعلام نمود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین برخی از مکان‌های نصب این تابلوها را در سطح شهر قشم اعلام کرد و گفت: این تابلوها در چهارراه رسالت، سه‌راه مخابرات، میدان ولایت، میدان پاسداران، میدان جهاد و میدان شهدای گمنام این شهر نصب شده است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه