با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم؛

دوره آموزش تخصصی پدافند سایبری در قشم برگزار شد

دوره آموزش تخصصی پدافند سایبری در قشم برگزار شد
کدخبر : 17368

دوره آموزش تخصصی دو روزه پدافند سایبری تحت عنوان « مدیریت راهبردی امنیت و پدافند سایبری » از سوی مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری پدافند غیرعامل اداره کل حراست این سازمان با شرکت جمعی از کارکنان سازمان برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از اقتصاد و تجارت، حمیدرضا صادقی مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارکنان این سازمان بخصوص افراد فعال در حوزه سایبری دانست و گفت: در شرایط  فعلی جامعه ما که بیشتر فعل و انفعالات و فعالیت های شخصی، شغلی و اجتماعی افراد در حوزه سایبری صورت می گیرد، ناآگاهی نسبت به تهدیدات و مخاطرات پرشمار و پیچیده دراین حوزه می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.   

وی سرفصل های دروس این دوره را شامل آموزش های عمومی و تخصصی اعلام کرد و افزود: در آموزش های عمومی این دوره به لزوم توجه به امنیت اطلاعات در سازمان ها، آشنایی با تهدیدات و حملات سایبری و راهکارهای مقابله با آنها و آشنایی با اصول و مفاهیم پدافند سایبری پرداخته شد و این مباحث از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صادقی تعداد سرفصل های دروس تخصصی این دوره  را هم افزون بر هفت مورد عنوان کرد و گفت: سه مورد اول این سرفصل ها شامل « فرایند مدیریت حوادث سایبری »، « بررسی استانداردها، راهکارها و راهبردهای امن سازی سازمانی » و « چگونگی طراحی و ایجاد مرکز تاب آوری سایبری در سازمان» است. 

به گفته وی « آشنایی با مدل های بلوغ امنیت سایبری و نحوه تعیین سطح بلوغ سازمان »، « فرایند ارزیابی و مدیریت مخاطرات سایبری » ، « راهبردهای دفاع در عمق سازمانی » و « راهکارهای جامع امنیت سایبری و طرح جامع امنیت اطلاعات (SMP)نیز چهار مورد بعدی سرفصل های دروس تخصصی این دوره بوده است.

گفتنی است دوره آموزش تخصصی دو روزه پدافند سایبری تحت عنوان « مدیریت راهبردی امنیت و پدافند سایبری » روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 29 و 30 بهمن ماه 99 در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه