حفظ همیشگی سواحل کیش از واگذاری به بخش خصوصی

حفظ همیشگی سواحل کیش از واگذاری به بخش خصوصی
کدخبر : 17376

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از اجرای طرح مدیریت وساماندهی سواحل جزیره کیش با هدف حفظ زمین های ارزشمند این منطقه آزاد کشور به عنوان انفال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 388 هزار مترمربع از سواحل ارزشمند این منطقه آزاد کشور از دسترس بخش خصوصی خارج و دراختیار عموم مردم قرار گرفته است.

به گزارش رصد اقتصادی ، ابوالفضل طیبی با بیان اینکه اجرای این طرح با دشواریها و مخالفت های بسیاری از سمت ذینفعان بخش خصوصی همراه بود افزود: امروزه دربسیاری از شهرها و کشورهای دنیا مانند دبی که همسایه جزیره کیش است شاهد هستیم بخش عمده سواحل ارزشمند این شهر به دلیل ساخت وساز نزدیک به دریا دراختیار افراد وبخش خصوصی  است و از دسترس مردم و گردشگران خارج شده است. اما هدفگذاری ما آزاد سازی نوار ساحلی کیش و اجرای طرح های تفریحی و گردشگری عمومی مانند پارک های ساحلی در این سواحل است تا برای همیشه هیچ کسی نتواند به ثروتی که متعلق به همه مردم ایران است دست درازی کند.

وی با اشاره به چالش هایی که دراجرای این طرح با آن مواجه شده افزود: پروژه دشواری بود که با حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به نتیجه رسید و در حال حاضر عملیات تبدیل این فضاها به پارک های ساحلی دردست انجام است تا بزرگترین پارک ساحلی کشور در جزیره کیش ایجاد شود.

 

مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش اظهار داشت: تاکنون با احداث پارک طلوع در محور شرق به غرب و پارک های ساحلی مجاور مناطق کرانه و مارینا، حدود 18 کیلومتر پارک ساحلی ایجاد شده و براساس برنامه ریزیهای انجام شده قرار است وسعت پارک ساحلی کیش به 30 کیلومتر برسد.

طیبی همچنین از کاشت بیش از 400نفر درخت نخل خرما و نارگیل در نوار ساحلی خبر داد و افزود: این آمار به هزار نفر خواهد رسید وعلاوه بر درختان نخل با ایجاد فضای سبز ساحلی، تا کنون 40هکتار به فضای سبز کیش افزوده شده است که این رقم نیز به 50 هکتار تاپایان سال افزایش می یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از جاذبه های گردشگری شهری جزیره کیش پیست دوچرخه سواری این جزیره است که در طول سالهای گذشته دچار آسیب های زیادی شده بود و از سویی این پیست همزمان به عنوان پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری مورد استفاده بود که در یک عملیات گسترده ضمن بهسازی پیست دوچرخه و اجرای روکش حفاظتی برای نگهداری بهینه از این پیست 54 کیلومتری، مسیر مجزای پیاده روی برای شهروندان و گردشگران در مجاورت این پیست درسواحل کیش در دست احداث است که یکی از مهمترین اثرات ایجاد این مسیر جلوگیری از برخورد و سوانح ناشی از تصادف عابران پیاده با دوچرخه و موتور است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش همچنین به بازسازی و بهسازی کاخ مرجان اشاره کرد و گفت که این پروژه به لحاظ فرهنگی و تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار است و درحال حاضر در دست انجام است.

ساخت آثار شاخص فرهنگی وهنری در حوزه هنرهای تجسمی که با برگزاری رویدادهای هنری توسط هنرمندان کشور انجام شده و درسطح شهر نصب شده به همراه توسعه مناطق بومی ومحلی کیش به لحاظ توسعه بوم گردی وایجاد مجموعه ای از زمینهای ورزشی ساحلی دراین منطقه از دیگر اقدامات انجام شده درجزیره کیش است که طیبی به آنها اشاره کرد.

به گفته طیبی طرح تحول در توسعه شهری کیش همگام با رشد شاخص های گردشگری جهانی وملی محور برنامه ریزیهایی است که به صورت مجموعه ای کامل از اقدامات در حوزه های امور شهری، زیربنایی، زیباسازی و عمرانی اجرای آن از اواخر بهار سالجاری آغاز شده و درهمه این موضوعات پروژه های مختلفی درحال اجرا است.

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه