در پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدرعنوان شد؛

حضرت علی (ع)، پدر جامعه اسلامی و سرلوحه عالم حیات

حضرت علی (ع)، پدر جامعه اسلامی و سرلوحه عالم حیات
کدخبر : 17533

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با انتشار پیامی به مناسبت فرا رسیدن 13 رجب سالروز میلاد خجسته امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر، این روز مبارک را تبریک و تهنیت گفت.

 

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی در این پیام شخصیت حضرت امام علی(ع) را شخصیتی فرا مذهب و فراملت خواند که با اندیشه ها و اعمال انسانی خود در دوران زندگی پربارشان، چه درعرصه زندگی خصوصی، چه درعرصه فعالیت های اجتماعی و چه درعرصه حکومت داری، شخصیتی تاریخی و ماندگار از خود برجای گذاشته است.

متن این پیام به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

سیزدهم ماه رجب، سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرالمونین علی(ع) که به زیبایی به نام « روز پدر» هم نامگذاری شده است، یادآورمیلاد شخصیتی است که وجود گرانقدرحضرتش، همانطور که سرشاراز تقوی و پرهیزگاری، حکمت و دیانت و شجاعت وعدالت بود، به عنوان پدری مهربان، وظایف پدری را نیز در عالی ترین و کامل ترین وجه خود انجام می داد.

شخصیت حضرت امام علی(ع)، بزرگمردی که ولادت و شهادتش درخانه خدا بود، شخصیتی فرا مذهب و فراملت بود که با اندیشه ها و اعمال ناب انسانی خود در دوران زندگی پربارشان، چه درعرصه زندگی خصوصی، چه درعرصه فعالیت های اجتماعی و چه درعرصه اقدامات حکومتی، شخصیتی تاریخی و ماندگار از خود برجای گذاشته است.

آن حضرت در دوران حکومت تاریخ ساز خود که الحق به «حکومت عدل علی» مشهور شده است با قدرت مدیریت خود به درستی و به زیبایی نشان داد که حق زمامدار بر مردم و حق مردم بر زمامدار، بزرگ‌ترین حقی است که خداوند برای انسان قرار داده و کاملاً دوسویه است و رعایت حقوق متقابل زمامدار و مردم، ثمرات فراوانی از جمله عزت یافتن حق، استوار شدن پایه‌های دین، آشکار شدن نشانه‌های عدالت و اجرا شدن سنت‌های پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) است.

حضرت علی (ع) نه تنها به تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و اهل سنت تعلق دارد، بلکه مظلومان و عدالت خواهان جهان هم از اندیشه های والا و عدالتخواهانه آن عزیز بزرگوار برای زندگی و مبارزه با ظلم و ستم زورگویان و مخالفان حق و حقیقت، سرمشق می گیرند.

سالروزمیلاد چنین شخصیتی که به درستی و به زیبایی به عنوان روز پدر نامگذاری شده است بهانه ای مبارک برای همه ماست که در این واژه سراسرمعنی و محتوا و سرشار از ارزش و رحمت تامل و تفکر کنیم و سر تعظیم  در پیشگاه همه پدران این سرزمین فرود بیاوریم.

اینجانب با تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد خجسته امیرالمومنین علی (ع) به همه آزادی خواهان دنیا، دوست داران و پیروان راستین سیره وعمل آن حضرت وهمچنین آرزوی سرافرازی و سلامتی برای همه پدران این سرزمین بویژه جزیره قشم امیدوارم سایه مهر و پربرکت همه پدران بزرگوار، همیشه بر سر فرزندان شان مستدام باشد! انشاءالله       

حمیدرضا مومنی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه