پایان سومین جشنواره موسیقی کیش

پایان سومین جشنواره موسیقی کیش
کدخبر : 17551

سومین جشنواره موسیقی کیش در شب ولادت حضرت امیرالمونین علی (ع) با اعلام 8گروه برتر به کارخودپایان داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزادکیش، مراسم اختتامیه و اعلام گروه های برترسومین جشنواره موسیقی کیش شامگاه چهارشنبه6 اسفند همزمان با شب ولادت حضرت امیرالمونین علی (ع)و روز پدر با حضور غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی و برخی مشاوران و مدیران این سازمان و جمعی از هنرمندان و دوستداران موسیقی در سالن خلیج فارس مرکز همایش بین المللی کیش برگزارشد.

در این مراسم گروه های موسیقی میسان ازخوزستان، سروخرامان از خراسان رضوی، چیک سای شمال خراسان، شنه شاهو ازکردستان، هامون از سیستان و بلوچستان، ایگیدلراز اردبیل ، زندگی ازمازندران و زاروگه از استان هرمزگان به عنوان هشت گروه برترجشنواره معرفی شدند.

در بخش جنبی جشنواره وتجلیل از پیشکسوتان نیز از محمد فاروق کیانی پور هنرمند حرکات آیینی کشورمان و دارای عنوان جهانی بهترین بازیگرهنرهای آیینی جهان در سال1356 تقدیر شد.  

سعیدپورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش دراین مراسم با اشاره به سختی های برگزاری چنین جشنواره ای درشرایط ناشی ازکرونا از دقت نظر عوامل برگزاری برای رعایت ضوابط بهداشتی خبرداد و گفت: در شرایطی که با انواع جهش یافته ویروس منحوس کرونا مواجه هستیم به مدد امید برخاسته از فرهنگ غنی مردمان این دیار چراغ فرهنگ و هنر در کیش خاموش نشد.

پورعلی افزود: برگزاری رویدادهای مهم اقتصادی،گردشگری، اجتماعی و فرهنگی و هنری در چند ماه گذشته درجزیره کیش نشان می دهد که درشرایط سخت هم با اتکا به فرهنگ بالای مردمان این دیار و عزم و همت آنان در رعایت ضوابط بهداشتی می توان استوارو پرصلابت در مسیر توسعه حرکت کرد.

وی رونق کسب و کار و ازهمه مهم تر گردشگری کیش را که درسایه مدیریت موفق شرایط ناشی ازپاندمی کرونا محقق شده مرهون عناصری چون فرهنگ بالای شهروندی، همراهی مسئولانه مردم و انسجام تمامی دستگاههای اجرایی در مقابله اصولی باکرونا و رعایت ضوابط بهداشتی برشمرد.

پور علی ابراز امیدواری کرد با استمرار این روند زمینه و امکان پذیرایی شایسته ازگردشگران نوروزی در کیش فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری جشنواره موسیقی کیش را گام ارزنده ای درجهت شناسایی گنجینه غنی موسیقی نواحی مختلف ایران عنوان کرد و گفت : موسیقی زبان پایداری و مقاومت و ریشه مردمان این دیاراست.

وی با بیان اینکه موسیقی استان های مختلف از شمال تا جنوب و شرق تاغرب کشور عرصه زیبایی از سازها، نواها، ترانه ها و ترنم هایی است که هر ایرانی به آن مباهات می کند از پروردگارمهربان خواست تا ایران پهناور درسایه لطف پروردگارو به همت مردم فرهنگ دوست و هنرپرور خود همواره در تمامی عرصه ها بدرخشد.

حمید هادی دبیرهنری جشنواره موسیقی کیش برگزاری این جشنواره را حرکتی موثردرجهت حفظ سرمایه های ملی و فرهنگی اقوام ایران زمین و انتقال آن به نسل های بعد برشمرد و با اشاره به استقبال گسترده هنرمندان از جشنواره موسیقی کیش گفت: از زمان اعلام فراخوان درمرداد امسال بیش از 87 اثربه دبیرخانه ارسال شد که درنهایت با بهره مندی از نظرات هنرمندان، اساتید و محققان برترعرصه موسیقی کشور، 8گروه برگزیده شدند.

هادی از ایجاد بخش جنبی در سومین دوره جشنواره باهدف تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی و هنرمندان حرکات آیینی کشورخبر داد واز تمامی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره برای اهمیت دادن به این رویداد فرهنگی و تلاش برای ارتقاء جایگاه هنر و ماندگاری آن تقدیر کرد.

حمید رضا حسینی از اساتید عرصه موسیقی و یکی از اعضای هیات داوران جشنواره موسیقی کیش با اشاره به انتخاب 38 اثر ازمیان 87 اثر ارسالی درمرحل نخست داوری و  قرائت بیانیه هیات داوران جشنواره گفت: با ارزیابی دقیق و توجه به عناصری چون خلاقیت، کیفیت ،اصالت، زیبایی در طراحی و هماهنگی در اجرا،عواطف مخاطب،بازخورد، وقاراجرا و رعایت الگوی جشنواره باصیانت و پاسداشت آثار ارسالی،  در نهایت 8 اثر برگزیده شدند.  

وی اظهار داشت:  آثار برگزیده با درهم آمیختن ترکیبی دیدنی از نقش، رنگ و آهنگ جلوه های زیبایی ازوحدت و همبستگی، روحیه کارو تلاش، عطر نیایش ، حس نیرو گرفتن از زندگی و مفهوم هنر درتمام عرصه های زندگی را به تصویرکشیده بودند.

حسینی با تقدیر از همکاری مسئولان برگزاری این جشنواره نگاه ارزشمند مدارو همت عالی آنان را ا رج نهاد و گفت: هیات داوران جشنواره بر ادامه این راه درکشف و حضورنمادها و نشانه های هنر باستانی، هویت ایرانی ، آیین های پسندیده مردمی و انتشارپیام معنوی این تمدن بزرگ امیدوار است.  

وی افزود: بدون شک پژوهش های میدانی ، مطالعات تاریخی و تحقیقات و تحلیل های آکادمیک دراین عرصه وسیع، نگاه نسل امروز و فرزندان فردای این مرزپرگهر را به سرمایه های فرهنگ و باورهای ایرانی و اسلامی روشن و راغب می سازد.   

درپایان مراسم از مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره موسیقی کیش  با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیرشد.

اجرای موسیقی توسط چند تن از هنرمندانی که درجشنواره شرکت کرده بودند، پخش کلیپ های زیبایی از آثارارسالی ، اجرای موسیقی سنتی کیش توسط هنرمندان بومی گروه "جمعه فرج" و اهدای لوح تقدیر به اعضای ستاد جشنواره از دیگر بخش های این مراسم بود.

در درسومین جشنواره موسیقی کیش بابک عامل دبیر اجرایی و دکترجهانگیرنصر اشرفی، دکتر احمدصدری و مهندس حمید رضاحسینی اعضای هیات داوران این رویداد هنری بودند .

لازم به ذکراست به دلیل شرایط ناشی از همه گیری کرونا و محدودیت سفرو حضور میهمانان گروه های منتخب استانی درمراسم اختتامیه حضورنداشتند و مراسم اختتامیه با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و محدودیت شمارمیهمانان برگزارشد.



 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه