مدیرعامل منطقه آزاد کیش قبل از برکناری ناگهانی خود تشریح کرد:

جزئیات سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومانی در کیش

جزئیات سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومانی در کیش
کدخبر : 17679

جزئیات سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومانی در کیش اعلام شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  جهان صنعت ، از آنجا که جزیره کیش به علت برخوردای از شرایط مناسب تفریحی، یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی به حساب می‌آید، صبح ‌شنبه گفت‌وگویی را با غلامحسین مظفری مدیرعامل وقت منطقه آزاد کیش ترتیب دادیم تا علاوه بر آگاهی از آخرین اقدامات انجام شده برای حفظ ایمنی گردشگران و ساکنان جزیره کیش در ایام نوروز، نگاهی به وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام در جزیره و همچنین اقدامات توسعه‌ای موجود در این جزیره تفریحی و زیبا داشته باشیم اما در اقدامی غیرمنتظره و درست یک روز پس از انجام مصاحبه با مدیرعامل موفق و توانمند در صبح روز شنبه ۱۰ اسفندماه، شاهد تغییر ناگهانی وی از سوی مرتضی بانک مشاور رییس‌جمهور بودیم.

 

بنابراین گزارش  اقدامی که به شدت تعجب کارشناسان و رسانه‌ها را به دنبال داشت و این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد که چرا باید مدیریت قوی و کاربلد جزیره کیش به عنوان اولین منطقه آزاد کشور که در مدت حضور خود در این سازمان طی دو سال گذشته توانسته ۱۵۰طرح نیمه‌تمام را تعیین تکلیف یا به سرانجام برسد، در آخرین روزهای سال در اقدامی عجیب تغییر کند. هرچند خبر رسید دکتر مظفری با دستور مستقیم رییس جمهور برکنار شده است. آنچه می‌خوانید، گزیده‌ای از آخرین گفت‌وگوی رسانه‌ای مظفری در مقام مدیرعاملی منطقه آزاد کیش است که مصاحبه مفصل آن طی روزهای آینده در ویژه نامه نوروزی روزنامه «جهان‌صنعت» منتشر خواهد شد.

عاملی برای کاهش تعداد گردشگران

هرچند دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نامه‌ای به رییس مجلس درباره تبعات مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف معافیت مالیات ارزش‌افزوده مناطق آزاد هشدار داد و این اقدام را عاملی برای کاهش تعداد گردشگران در مناطق آزاد عنوان کرد اما در نهایت این حکم به تصویب صحن علنی مجلس رسید. به این ترتیب در سال آینده مناطق آزاد تجاری – صنعتی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده خواهند بود. اقدامی که به باور بسیاری از کارشناسان می‌تواند زندگی و کسب و کار مردم را به مخاطره بیندازد. اما از آنجاکه برخی نمایندگان مجلس مناطق آزاد را محلی برای ورود کالاهای قاچاق به کشور و همچنین منشأ تخلفات مالی می‌دانند که به اهداف اصلی خود همچون افزایش صادرات، ایجاد فرصت‌های شغلی و … دست پیدا نکرده‌اند، بر این باور هستند که حذف معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد می‌تواند باعث شکل‌گیری شفافیت در این مناطق شود.

در همین راستا با غلامحسین مظفری مدیرعامل پیشین منطقه آزاد کیش به گفت‌وگو نشستیم تا در مورد دیدگاه منفی برخی نمایندگان مجلس در مورد عملکرد مناطق آزاد تجاری کشور گپ و گفتی داشته باشیم. دیدگاهی که منجر به تصویب طرح‌ها و قوانینی شده است که محدودیت قابل توجهی را در مسیر رسیدن مناطق آزاد به اهداف اصلی خود ایجاد می‌کند و چالش‌هایی جدی به دنبال خواهد داشت. به باور مظفری، اینکه در مورد مناطق آزاد تجاری کشور تمام آن توقعات اولیه همچون بسیاری دیگر از هدفگذاری‌های کشور اتفاق نیفتاده باشد، امری درست است اما اینکه بگوییم این مناطق هیچ فعالیت مثبتی ندارند و تنها محلی برای ورود کالاهای قاچاق به کشور هستند، صحبتی کاملا بیهوده و از سر ناآگاهی است. از همین رو بد نیست که بدانید جزیره کیش با ۹۰ کیلومتر مربع مساحت که عدد زیادی نیست، بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان پروژه در دست انجام دارد که این رقم بیش از یک سوم بودجه ۸۳ هزار میلیارد تومانی عمرانی کشور در سال ۹۹ است.

مدیرعامل پیشین منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با «جهان صنعت» اعلام کرد: کیش صرفا یک جزیره گردشگری نیست به طوری که در حوزه صنعت ۳۴۶ واحد صنعتی فعال در این جزیره داریم که این واحدها در قالب ۶ شهرک صنعتی نسبتا مناسب، فعالیت می‌کنند. این در حالی است که صنایع ما صنایع پاک و غیرآلاینده هستند. در واقع بیشتر صنایع در کیش‌هایتک هستند و خوشبختانه خیلی از آنها صادرکننده‌های خوبی هستند که محصولات خود را به کشورهای مطرح صادر می‌کنند.

اینجا قاچاق معنا ندارد

غلامحسین مظفری با تاکید بر اینکه اینجا قاچاق معنا ندارد‌، اظهار کرد: معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده در خصوص مناطق آزاد یک امتیاز خوب برای رونق در این مناطق بوده است. طبیعی است که هر چه از سرزمین اصلی به مناطق آزاد می‌آید، با حذف مالیات بر ارزش‌افزوده حکم صادرات به خارج از کشور را داشته باشد و این امکان خوبی بود که متاسفانه از سوی نمایندگان مجلس حذف شد. این در حالی است که ما یک قانونی را در کشور داشتیم که بر اساس آن قانون هم سرمایه‌گذاران و هم کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بودند، برای تجارت و سرمایه‌گذاری به این مناطق وارد می‌شدند.

وی بیان کرد: قانون نباید مرتب تغییر کند و پایه قانون باید بلندمدت باشد تا مردم و همچنین سرمایه‌گذاران تکلیف خود را بدانند. سمت و سوی اصلاح از سوی نمایندگان مجلس نیز به این سمت بود که مناطق آزاد تقویت شود اما در نهایت اقدامی انجام شد که در سال آینده محدودیت این مناطق را به دنبال خواهد داشت.

مظفری افزود: زمانی هجمه بسیار زیادی به مناطق آزاد وجود داشت که این مناطق محلی برای قاچاق و شکل‌گیری شرکت‌های صوری هستند اما باید بگویم که دست کم در کیش این‌طور نیست و امکان قاچاق وجود ندارد.

مدیرعامل پیشین منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اینجا اصلا قاچاق معنا ندارد، گفت: وقتی ما جزیره‌ای هستیم که واردات کالا به آن تعریف شده است و هر چه که به جزیره وارد می‌شود، در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش ثبت آماری می‌شود امکان قاچاق وجود ندارد.

نظارت دقیق

مظفری اظهار کرد: نظارت تا اندازه‌ای در جزیره کیش دقیق است که اصلا قاچاق امکان ندارد. بنابراین این بحث‌ها هجمه و شلوغ کردن است. البته به عقیده بنده، مناطقی به غیر از مناطق آزاد وجود دارد که در آن قسمت‌ها قاچاق معنا و مفهوم پیدا می‌کند اما در مناطق آزاد همه چیز تعریف شده است. به این ترتیب کالا وارد مناطق آزاد شده و ثبت آماری می‌شود و در لحظه خروج کالا نیز گمرک دخیل است. در این میان بندر و اسکله نیز کاملا مشخص است و اصلا جایی برای ورود و خروج کالای قاچاق باقی نمی‌ماند.

مظفری ادامه داد: در رابطه با ثبت شرکت‌ها نیز همه چیز واضح و روشن است و اصلا امکان ثبت شرکت‌های صوری وجود ندارد. البته در مقاطعی شاید چنین امکانی وجود داشته است اما در حال حاضر به هیچ عنوان چنین امکانی وجود ندارد. در بحث مالیات بر ارزش‌افزوده هم با اینکه حذف معافیت مالیاتی به تصویب رسیده است اما امیدواریم از این پس رویکرد مجلس، تقویت مناطق آزاد باشد و رفع محدودیت‌ها باشد چرا که آورده و ارزش مناطق آزاد برای کشور رقم بالایی است.

آورده اقتصادی مناطق آزاد

مدیرعامل پیشین منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه مجموع مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توانستند در اقتصاد کشور سهم خوبی را داشته باشند، گفت: درست است که مثل بسیاری از بحث‌ها و هدفگذاری‌ها در کشور، آن ایده‌آل‌ها و مطلوب‌ها اتفاق نیفتاده است اما به هر حال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک مجموعه‌ای هستند که فعالیت گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همین جزیره کیش که از لحاظ سرزمینی مقدار کوچکی است و تنها ۹۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان پروژه در دست انجام دارد. نکته قابل تامل در این خصوص آن است که این رقم بیش از یک سوم بودجه عمرانی کشور در سال ۹۹ است که نشان می‌دهد شرایط و بستری که برای مناطق آزاد طی سال‌های اخیر ایجاد شد، در جهت تقویت و افزایش ظرفیت‌های این مناطق بود به طوری که تنها در یک منطقه آزاد، به میزان بیش از یک سوم بودجه ۸۳ هزار میلیارد تومانی که کل بودجه عمرانی کشور است، پروژه انجام می‌شود.

استقبال سرمایه‌گذاران مناطق شمالی تهران

مظفری تاکید کرد: البته ما باید همیشه به سمت اصلاح پیش برویم و سیستم را به روز کنیم و نگاه ما تقویتی باشد تا به اقتصاد کشور کمک شود اما نباید در جهت توسعه اقتصادی در برخی مناطق ازجمله مناطق آزاد سنگ‌اندازی شود.

وی همچنین در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری در کیش اطلاعاتی را ارائه داد و گفت: به نظر می‌رسد که شرایط عمومی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کیش نسبتا خوب است. یکی از دلایل آن هم این است که ما با مراجعه سرمایه‌گذاران بسیار خوب به خصوص سرمایه‌گذاران طراز اول مناطق شمالی تهران برای حضور در کیش مواجه هستیم. همچنین از شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد هم مراجعات خوبی برای سرمایه‌گذاری در کیش انجام می‌شود به طوری که در حال حاضر در تدارک پروژه‌های جدید هستیم که بتوانیم آنها را برای سرمایه‌گذاران عرضه کنیم.

شیوه‌های نوین تامین مالی

مدیرعامل پیشین منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام بخش خصوصی در کیش اظهار کرد: بخش زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام بخش خصوصی در کیش فعال شده که در این خصوص بخش خصوصی انرژی زیادی را صرف کرده و سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تمام توان این بخش را همراهی کرده است. در این راستا مسائل حقوقی، مالی، بانکی و مالکیتی به غیر از یکی دو پروژه حل شده است که امیدواریم آنها نیز تا قبل از سال جدید تعیین تکلیف شوند. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که تقریبا قریب به اتفاق پروژه‌های بزرگ بخش خصوصی در کیش فعال شده‌اند.

وی افزود: به همین دلیل و به تبع ماهیت سازمان که بخش خصوصی را در پروژه‌های مختلف همراهی کرده، وضعیت اقتصادی سازمان نیز تغییرات مثبتی داشته است و در دو سه سال اخیر که بنده در خدمت دوستان بودم، در زمینه شیوه‌های نوین تامین مالی اقدامات خوبی انجام شده که بسیاری از آنها برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد. در نهایت نیز بخش زیادی از آنها به ثمر رسید و بخشی از آنها نیز در حال انجام است.

مظفری بیان کرد: با همه این اتفاقات خوبی که در حوزه تامین مالی افتاده است، در حال حاضر در جزیره کیش پروژه‌های عمرانی به خوبی در حال انجام است. به طوری که به تعبیر عمرانی‌ها ما صورت وضعیت پرداخت‌نشده نداریم.

ظرفیت خوب بورس بین‌الملل

مظفری اظهار کرد: امیدواریم که امسال با کمک بخش خصوصی، در جذب پروژه‌های عمرانی رکورد خوبی را کسب کنیم. طبق پیش‌بینی‌هایی هم که برای دوره پنج سال آینده انجام دادیم، مشارکت‌هایی را از قبل آغاز کردیم که می‌تواند پروژه‌های موجود در کیش را تامین مالی کند. از این رو برای اداره جزیره کیش نگرانی مالی وجود ندارد.

مدیرعامل پیشین منطقه آزاد کیش همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در رابطه با بورس بین‌الملل چه اقداماتی انجام شده و در حال حاضر در چه مرحله‌ای قرار داریم، گفت: امیدوار هستیم که در آینده نه‌چندان‌دور، بورس بین‌الملل کیش که مصوبه هیات دولت شده و شورای عالی بورس هم آن را تصویب کرده، راه‌اندازی شود چرا که بورس بین‌الملل یک ظرفیت بسیار خوب برای کشور است. به این ترتیب شرکت‌های کشور می‌توانند به صورت ارزی سهام خود را در بورس عرضه کنند.

هاب علمی منطقه

مظفری همچنین در مورد ظرفیت دانشگاهی در کیش افزود: ظرفیت بسیار خوب دانشگاهی در کیش باعث شده که بتوانیم به ‌هاب علمی منطقه تبدیل شویم و برگزاری بسیاری از نشست‌های علمی را در کیش داشته باشیم. یکی از این اتفاقات خوبی هم که در کنار این بحث‌ها افتاده است، افتتاح دفتر انجمن بین‌المللی روسای دانشگاه‌های خاورمیانه در کیش است که می‌تواند باعث گرایش بیشتر دانشگاه‌ها به حضور در کیش شود.

وی در مورد اقدامات انجام‌شده برای حفظ ایمنی گردشگران و ساکنان جزیره کیش در ایام نوروز نیز گفت: بنابر تصمیم کمیته تخصصی شورای سلامت، ورود هرگونه خودرو اعم از پلاک کیش یا سرزمین اصلی به این منطقه آزاد از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ممنوع است که البته این مصوبه شامل خودروهای حامل انواع مواد غذایی، دارو، سوخت و مصالح ساختمانی نخواهد شد و این خودروها برای ورود به جزیره کیش محدودیتی ندارند.

به گفته مدیرعامل پیشین منطقه آزاد کیش، ورود مسافران بدون خودرو نیز از مسیر دریایی به جزیره کیش به غیر از افراد دارای مدرک مالکیت و یا اجاره سالیانه منزل مسکونی، افراد شاغل و یا دارای مدرک رزرو هتل در فاصله زمانی ۲۵ اسفند تا۱۵ فروردین ممنوع است.

آیین تکریم غلامحسین مظفری

غلامحسین مظفری که در آذر ماه ۱۳۹۷ به سمت رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شده بود، به تازگی و به صورت ناگهانی از این سمت برکنار شد و به جای او جعفر آهنگران به عنوان سرپرست منطقه آزاد کیش معرفی شد. به باور بسیاری از کارشناسان، مظفری که سیاستمدار و مهندس کشاورزی ایرانی است، توانست با تدوین برنامه سه‌ساله هدفمند از زمان حضور خود در این سازمان شرایطی را ایجاد کند که دست کم در حوزه مالی این سازمان مشکلی برای اداره جزیره کیش نخواهد داشت.

در این خصوص جعفر آهنگران‌نظم‌، شفافیت‌، رضایتمندی ساکنان و گردشگران، تکریم سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام را از محورهای مهم فعالیت این سازمان می‌داند.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش‌، مراسم پاسداشت خدمات غلامحسین مظفری و معارفه سرپرست سازمان شامگاه دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور مرتضی بانک مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و جمعی از معاونان و مدیران دبیرخانه و همکاران سازمان منطقه آزاد کیش‌، حسن زاده امام جمعه کیش‌، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن، مسوولان ادارات و نهادها، مسوولان نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این مراسم با اشاره به نقش موثر مناطق آزاد در رونق اقتصادی کشور گفت: ۲۵۰ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی تا پایان دولت در مناطق آزاد کشورمان به بهره‌برداری خواهد رسید که نشان‌دهنده اجرای موفق سیاست‌های کلان کشور برای توسعه و پیشرفت در حوزه‌های تاثیر‌گذار است.

مشاور رییس‌جمهور افزود: این حجم سرمایه‌گذاری درحوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که فعالان اقتصادی می‌توانند در آینده اقتصادی کشور تحولات بزرگی ایجاد کنند.

بانک با تقدیر از عملکرد خوب غلامحسین مظفری در منطقه آزاد کیش‌، ابراز امیدواری کرد که با حضور جعفر آهنگران از مدیران مجرب و توانمند دبیرخانه در کنار سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و ساکنان فهیم و همراه جزیره کیش شاهد توسعه روزافزون این منطقه آزاد تجاری-صنعتی کشور باشیم.

نظم در ارائه خدمات گردشگری

جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه نظم در ارائه خدمات گردشگری، انظباط اداری‌، شفافیت، رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تکریم فعالان اقتصادی‌، سرمایه‌گذاران و ساکنان جزیره کیش و لزوم توجه به مزایای سامانه پنجره واحد خدمات مناطق آزاد را از محورهای مهم فعالیت خود در منطقه آزاد کیش برشمرد و تاکید کرد: امروزه مناطق آزاد کشور نمونه موفقی از تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند. برای ما نیز در راستای رونق بیشتر این مناطق به سرانجام رساندن طرح‌های عمرانی کیش تا پایان دولت دوازدهم ماموریتی است که به جدیت برای آن تلاش خواهیم کرد .

وی افزود: توسعه فرودگاه کیش‌، تکمیل زیرساخت‌های ضروری در بخش تامین آب و برق‌، امکانات بندری، ترافیک شهری و توجه به ارتقای سطح امکانات و تجهیزات در مراکز درمانی از جمله طرح‌هایی است که باید با همراهی همکاران و ساکنان خونگرم کیش و تعامل خوب بخش خصوصی در این جزیره زیبا اجرایی شود.

نقش مهم بخش خصوصی

آهنگران با تاکید بر نقش مهم بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در رونق اقتصادی و توسعه همه‌جانبه کیش تصریح کرد: همیشه پذیرای همکاران و هموطنان خوب به ویژه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خواهم بود و در هیچ شرایطی از ارائه خدمت به سازندگان کیش و فعالان عرصه رونق و آبادانی این جزیره کوتاهی نخواهیم کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سوابق بیش از سه دهه فعالیت خود در حیطه مناطق آزاد کشور گفت: خوشحالم که با خدمت در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور خود را در روند توسعه کیش سهیم می‌دانم و به این مهم مباهات می‌ورزم .

وی با تجلیل از عملکرد برخی مدیران مردمی سازمان منطقه آزاد کیش در سال‌های گذشته از زحمات غلامحسین مظفری برای رونق و توسعه پایدار کیش تقدیر کرد.

تدوین برنامه ۳ ساله هدفمند

غلامحسین مظفری مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش نیز در تشریح خدمات ارائه‌شده در دوره مدیریت خود با تاکید بر پاکدستی، شفافیت‌، تکریم مردم‌، تعامل خوب با بخش خصوصی و مردم‌داری گفت: این اصول محور کار ما بود که تلاش کردیم با تدوین یک برنامه سه‌ساله هدفمند محقق شود.

مظفری افزود: بیش از ۷۵ جلسه کارشناسی در بدنه سازمان با مطالعه اسناد بالادستی برگزار و به همت همکاران پرتلاش در مدت سه ماه برنامه تنظیم شد تا مطابق آن عمل کنیم؛ برنامه‌ای که مورد استقبال دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بود و سرلوحه کار ما قرار گرفت.

وی مسوولیت در نظام اسلامی و فرصت خدمت به مردم را موهبتی بزرگ برشمرد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

مظفری با ابراز خرسندی از تعامل خوب سازمان با بخش خصوصی و مردم تصریح کرد: امروز سازمان منطقه آزاد کیش که در بدو فعالیت ما مشکلات عمده مالی داشت به نقطه‌ای رسیده که با استفاده از روش‌های نوین ایجاد درآمد پایدار، تا حداقل پنج سال آینده در هزینه‌های جاری و تامین مالی طرح‌ها با مشکل مواجه نخواهد بود.

وی از همه همکاران سازمان منطقه آزاد کیش و فعالان اقتصادی خواست با همدلی و تعامل زمینه پذیرایی شایسته از گردشگران نوروزی را فراهم کنند.

توسعه گردشگری حلال

مظفری توسعه گردشگری حلال به عنوان یکی از محور‌های اصلی و مد نظر منطقه آزاد کیش را نیز از دیگر دستاوردها در این دوران مدیریتی برشمرد و اظهار داشت: در آغاز کار خود پایانه فرودگاه جزیره کیش را با ۴۴ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و اکنون با بیش از ۹۰ درصد تکمیل شده است.

همچنین یاسین مطهری‌زاده رییس دادگستری کیش با اشاره به شرایط خاص اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا در سطح کشور گفت: با هم‌افزایی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و حمایت‌های بی‌دریغ سازمان منطقه آزاد کیش، اقدامات موثر و ارزشمندی برای توسعه و رونق اقتصادی این منطقه انجام شده است.

رییس دادگستری کیش رونق اقتصادی این منطقه آزاد را تحت تاثیر توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: با مدیریت مدبرانه سازمان منطقه آزاد کیش در این منطقه رونق اقتصادی و رشد صنعت گردشگری تحقق یافته است.وی با تاکید بر اینکه غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تصمیم‌گیری‌های اصولی نقش مهمی در توسعه همه‌جانبه این منطقه داشت افزود: در دوران تحول قضایی جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد همواره از نظر معنوی و مادی از این مجموعه حمایت کرده است.

ناصر آخوندی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به کمبود نقدینگی و مشکلات مالی سازمان منطقه آزاد کیش در بدو خدمت دکتر مظفری گفت: با تدوین برنامه سه ساله و اجرای کامل آن سازمان، منطقه آزاد کیش توانست در برنامه‌های راهبردی و هدف‌گذاری‌های خود موفق باشد.

فعال‌سازی بیش از ۱۵۰طرح نیمه‌تمام

آخوندی به تعیین تکلیف و یا فعال‌سازی بیش از ۱۵۰طرح نیمه‌تمام در دو سال گذشته در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: با احیای مجدد این طرح‌های رها شده که برخی از آنها نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد‌، هزاران میلیارد ریال سرمایه معوق به چرخه اقتصادی جزیره کیش بازگشت. عضو هیات‌مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش تامین منابع مالی و تحقق درآمدهای پایدار از طریق تغییر سیاستگذاری‌ها با هدف اجتناب از خام‌فروشی زمین و مشارکت در طرح‌های اقتصادی را یکی از اقدامات ارزشمند مظفری عنوان کرد و گفت: تا پایان دی امسال ارزش‌افزوده حاصل از مشارکت سازمان در طرح‌های سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی از نقدینگی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: سود حاصل از سپرده‌گذاری این مبلغ هزینه‌های جاری سازمان را تامین می‌کند و این حجم از منابع مالی حاصل مدیریت هوشمندانه دکتر مظفری در ایجاد درآمد پایدار برای منطقه است.

وی آزادسازی سواحل و درآمدزایی از طریق اجاره محل‌های خدمات گردشگری به بهره‌برداران را یکی دیگر از راهکارهای مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد درآمد پایدار عنوان کرد و گفت: جزیره کیش نخستین منطقه آزاد کشور بود که از طریق اتصال به بازار سرمایه، روش‌های نوین تامین منابع مالی مانند اوراق صکوک، اوراق خرید دین، صندوق‌های زمین و مسکن که مجوزهای قانونی آن نیز کسب شده توانست با تامین منابع مالی خود و جلب اطمینان سرمایه‌گذاران آنان را به فعالیت گسترده در کیش ترغیب کند.

شفاف‌سازی سود و درآمدها

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش بازنگری و اصلاح شیوه عقد قراردادها در جهت حفظ منافع سازمان‌، ساماندهی شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و شفاف‌سازی سود و درآمدها با تشکیل کمیته‌های حسابرسی در این شرکت‌ها و تعیین تکلیف بدهی‌های معوق مالیاتی و بیمه‌ای‌ را بخشی از موفقیت‌های تیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت‌: به مدد درایت غلامحسین مظفری و ایجاد فضای فعالیت دور از استرس و پویا برای همکاران و مدیران سازمان‌، برخی شرکت‌های زیان‌ده به سودآوری رسیدند. سود عملکردی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش نیز که از شرکت‌های تابعه سازمان است و در سال ۹۷ حدود ۲۲ میلیارد تومان بود در۱۱ماه امسال به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که این دستاورد بزرگ و قابل تقدیری است.

وی به تعیین تکلیف بخش عمده‌ای از بدهی‌های مالیاتی سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: بدهی‌های مالیاتی که از سال ۹۳ معوق شده بود تا سال ۹۷ تسویه شده است. همچنین بیش از ۵۰ درصد از مطالبات معوق سازمان نیز وصول شده است.

به گفته ناصر آخوندی ساماندهی پرونده‌های حل‌نشده حقوقی سازمان با برخی شرکت‌ها و افراد یکی دیگر از خدمات غلامحسین مظفری است .

وی افزود: به دستور دکتر مظفری شورای حقوقی تشکیل شد و با برگزاری جلسات هفتگی و اولویت‌بندی پرونده‌ها بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزا میلیارد تومان منابع مالی تعیین تکلیف شده است.

تسهیل ارائه خدمات به ساکنان

مطهری‌زاده با اشاره به حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش در جهت تسهیل ارائه خدمات به ساکنان کیش با بهره‌برداری از ساختمان جدید مجموعه قضایی این منطقه‌، مظفری را مدیری مردمی و متعهد خواند و اظهار داشت: نقش موثر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در شورای تامین ضمن حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، هم‌افزایی خوبی میان دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه ایجاد کرد.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش نیز در این مراسم با بیان اینکه جزیره کیش با دارا بودن مواهب طبیعی الهی‌، امکانات اقامتی و رفاهی مناسب، حضور مردمی مومن و آگاه و برگزاری شایسته آیین‌های ملی و مذهبی از جایگاه و موقعیت مطلوبی در کشور برخوردار است به ورود مستمر گردشگران به این منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: محور اصلی فعالیت‌های منطقه آزاد کیش، توسعه و رونق صنعت گردشگری است و این جزیره سالانه میزبان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه بعد از هر دوره مدیریتی، نتایج تلاش و عملکرد شایسته از مدیران به جا خواهد ماند گفت: دکتر مظفری مدیری لایق، مردمی، مومن و انقلابی است که انگیزه بالا‌، روحیه پیگیر و عشق به خدمت در منش و عملکرد او مشهود بود.

شیخ یعقوب شمس افزود: بومیان و ساکنان کیش مدیون خدمات دکتر مظفری هستند و دعای خیرشان بدرقه راه او خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه