ابلاغ 11 مصوبه جدید در شورای سلامت کیش

ابلاغ 11 مصوبه جدید در شورای سلامت کیش
کدخبر : 17963

در تعطیلات نوروزی کیش نظارت های حداکثری بر رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال می شود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش سی و ششمین جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا، با یازده مصوبه جدید به منظور اهتمام به رعایت ضوابط بهداشتی و شیوه نامه های ابلاغ شده در ایام تعطیلات نوروزی بعد از ظهر دوشنبه 25 اسفند در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش با بیان این که تا 15 فروردین سال 1400 هیچ گونه مجوزی جهت برگزاری همایش ها، جشنواره ها و گرد همایی های فرهنگی و هنری در جزیره کیش صادر نمی شود گفت: برای جلوگیری از تجمات، هیچ گونه مراسمی به مناسبت چهارشنبه پایان سال و آغاز سال جدید در جزیره کیش برگزار نمی شود.

رضانیا در ادامه تصریح کرد: محدودیت های ترافیکی و کنترلی از سوی نیروی انتظامی و پلیس راهور کیش در این منطقه اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به این که هیچ گونه مجوزی برای حراج های پایان سال، بازارچه های نوروزی و نمایشگاه های بهاره صادر نمی شود اظهار داشت: برگزاری هر کدام از این برنامه ها برای صنوف ممنوع است و با آنان برخورد قانونی می شود.

سخنگوی شورای سلامت کیش در خصوص پذیرش محدود پلاژ های شنا و پارک آبی در جزیره کیش افزود: در راستای اهتمام به رعایت ضوابط بهداشتی و مقررات اعلام شده از سوی شورای سلامت کیش این مجموعه ها با پذیرش ظرفیت 50 درصدی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

محمدرضا رضانیا در رابطه با برگزاری مراسم قرعه کشی در مراکز تجاری کیش خاطر نشان کرد: هیچ گونه مجوزی برای برگزاری مراسم قرعه کشی، جشن و اجرای موزییک زنده در مجموعه های تجاری صادر نخواهد شد.

رضانیا بیان داشت: برگزار مراسم های ورزشی تا اطلاع ثانوی در جزیره کیش ممنوع است.

وی رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در سطح جزیره کیش را تخلف عنوان کرد و گفت: مجموعه ای که ضوابط بهداشتی را رعایت نکند بدون دریافت اخطار قبلی توسط مرکز توسعه سلامت و نیروی انتظامی کیش تا پایان تعطیلات نوروزی پلمپ می شود.

به گفته سخنگوی شورای سلامت کیش برای اطلاع رسانی گسترده در خصوص الزام رعایت ضوابط بهداشتی و شیوه نامه ها از سوی مسافران و ساکنان جزیره کیش از طریق رسانه ها و صدا و سیمای کیش اقدام خواهد شد.

محمدرضا رضانیا ایجاد هر گونه کمپ اسکان موقت و یا چادر در سواحل، بوستان ها و پارک های ساحلی را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: ایجاد اسکان مسافری در مدارس جزیره کیش در ایام تعطیلات نوروزی ممنوع است.

رضانیا افزود: تا اطلاع ثانوی پروزا از شهرهای مبدا که در وضعیت رنگ بندی قرمز قرار دارند متوقف می شود.

وی با بیان این که دستگاه های اجرایی نسبت به ذخیره مرخصی کارکنان خود برای سال آینده اقدام خواهند کرد گفت: چنانچه پرسنل اداری از مرخصی نوروزی استفاده کنند در زمان بازگشت باید حداقل سه روز در قرنطینه خانگی به سر ببرند و در صورت عدم بروز علائم می توانند در محل کار خود حضور یابند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه