رییس سازمان ملی استاندارد:

شرایط استاندارد تولیدات مناطق آزاد با سرزمین اصلی یکسان شد

شرایط استاندارد تولیدات مناطق آزاد با سرزمین اصلی یکسان شد
کدخبر : 17978

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: شرایط استاندارد برای تولیدات مشابهی که در سرزمین اصلی و مناطق آزاد تولید می‌شوند یکسان سازی شد.

به گزارش رصد اقتصادی ، غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در دیدار با امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم افزود: پیش از این بسیاری از کالاهای تولید داخل کشور  که از دریافت نشان استاندارد معافند، در مناطق آزاد باید نشان استاندارد دریافت می‌کردند. 

وی ادامه داد: استاندارد حق مردم است و سازمان ملی استاندارد در راستای اجرای حقوق شهروندی فعالیت می‌کند.

رییس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: تعداد زیادی شرکت و کارگاه تولیدی در جزیره قشم فعالیت دارند که مشمول استاندارد اجباری بوده و در سلامت مردم نقش به سزایی دارند.

وی اظهار کرد: در این سفر مسایل و مشکل‌ها از نزدیک بررسی شد و برای رفع آنها تلاش می‌کنیم.

استاندارد رابطه مستقیمی با سلامت دارد

امام جمعه  قشم گفت: استاندارد رابطه و تاثیری مستقیم بر سلامت مردم و جامعه دارد و دقت لازم در تامین سلامت مردم جزو وظایف جدایی ناپذیر این سازمان است.

حجت الاسلام تارم در این دیدار افزود: به دلیل تفویض سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و داروی کشور به سازمان منطقه آزاد، دوگانگی تلاش‌های این دو سازمان در قشم یکپارچه شده و خدمات قابل قبولی در این حوزه ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: مخلوط شدن حلال و حرام یکی از موارد مورد تاکید دین مبین اسلام است که سازمان استاندارد وظایف تاثیر گذاریدر این زمینه دارد.

 امام جمعه قشم تصریح کرد: کیفیت کالاها و ترغیب مردم به خرید کالاهای داخلی نیز باعث حمایت از تولید ملی می‌شود و این امر در سایه فعالیت‌های سازمان استاندارد امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: خدمات سازمان استاندارد در کشور باعث سلامتی، شادابی و نشاط در جامعه می‌شود.

 

سلامت مردم در گروی استاندارد است

امام جمعه اهل سنت قشم نیز گفت: سلامت و آسایش مردم در گروی استاندارد است در قشم شاهد تحول در حوزه استاندارد هستیم.

شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: نیروهای متخصص و متعهد در سازمان استاندارد قشم فعالیت می‌کنند و به همین علت مردم شهرستان با آرامش خاطر از کالاهای وارداتی بهره می‌برند.

وی ادامه داد: کیفیت یکی از مولفه‌های توسعه محسوب می‌شود و وقتی کیفیت ارتقا یابد، رقابت ایجاد می‌شود.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: حق مردم است که از کالای مرغوب و خدمات دارای استاندارد بهره‌مند شوند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه