مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

آشنایی 50 نفر از اعضای جوامع محلی و علاقه مندان با روش های بررسی سلامت آبسنگ های مرجانی

آشنایی 50 نفر از اعضای جوامع محلی و علاقه مندان با روش های بررسی سلامت آبسنگ های مرجانی
کدخبر : 17979

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین روش های بررسی سلامت آبسنگ های مرجانی به روش "ریف چک" توسط کارشناسان این مدیریت خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی ، سید هاشم داخته با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ و نگهداشت مرجان‌ها به‌عنوان یک ذخیره‌گاه زیستی در خلیج فارس و آب های اطراف جزیره قشم این وبینار آموزشی با هدف آشنایی بیشتر علاقه مندان و جوامع محلی با همکاری برنامه احیاء آبسنگهای مرجانی جزایر قشم و مدرسه غواصی آبکاوان قشم برگزار گردید.

وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر از علاقه مندان، غواصان و ذی نفعان جامعه محلی که در ارتباط مستقیم با آبسنگ های مرجانی هستند، شرکت کردند و در پایان موفق به اخذ گواهی شرکت در کارگاه آموزشی روش های بررسی سلامت آبسنگ های مرجانی شدند.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: حاضرین در این کارگاه همچنین ضمن توسعه دانش خود درباره آبسنگ‌های مرجانی، به طور تخصصی با روش بررسی سلامت اکوسیستم آبسنگ‌های مرجانی با استفاده از گونه‌های شاخص که مبنای روش بررسی سلامت آبسنگ های مرجانی ریف چک است، آشنا شدند.

داخته در پایان خاطرنشان کرد: معرفی و ارزش آبسنگ‌های مرجانی، آسیب‌های آبسنگ‌های مرجانی، مرور روش‌های بررسی سلامت آبسنگ‌های مرجانی، روش بررسی سلامت آبسنگ‌های مرجانی ریف چک و... مهمترین سرفصل های مطرح شده در این کارگاه آموزشی بودند.

گفتنی است، سازمان ریف چک در سراسر نقاط دنیا تیم های غواص داوطلب محلی را آموزش و سازمان دهی کرده و داده های مربوط به سلامت آبسنگ ها را جمع آوری و تأثیرات تغییرات آب و هوایی را بر آبسنگ ها ارزیابی می کنند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه