ارتقای رعایت مقررات بهداشتی با افزایش نظارت‌های ستاد نوروزی

ارتقای رعایت مقررات بهداشتی با افزایش نظارت‌های ستاد نوروزی
کدخبر : 18135

دبیرشورای سلامت کیش از اجرای موفق طرح نظارت سه لایه با هدف ارتقای رعایت مقررات بهداشتی در نوروز 1400خبر داد.

به گزاش رصد اقتصادی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، تمام تمرکز ستاد نوروزی را بر حوزه‌ نظارت‌های سه‌لایه‌ پیش‌بینی‌شده‌ در بخش های  " سازمانی"، " صنفی" و " رسانه‌ای و مردمی" عنوان کرد و گفت: کوشش در تحقق این نظارت‌ها سبب ارتقای رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی شده است.

بر اساس این گزارش سعید پورعلی مهم‌ترین هدف سازمان و ماموریت شورای سلامت را متناسب با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدامات پیشگیرانه عنوان، و اظهار کرد: این اقدامات با هدف ایجاد تعادل بین معیشت، اقتصاد و سلامت انجام می‌شوند.

وی ادامه داد: از خرداد با عبور از سیاست قرنطینه‌ حداکثری و با هدف رونق کسب‌ وکارها و حمایت از مشاغل، پروازها آغاز به کار کرده و مسیرهای هوایی بازگشایی شدند و در عین‌حال با وجود پذیرش تعداد بالای مسافر، با توجه به رعایت‌های انجام‌شده از رنگ آبی گذر نکردیم و هم‌اکنون نیز به علت اعمال شاخصه‌های مناطق گردشگر پذیر در منطقه زرد قرار داریم.

دبیرشورای سلامت کیش  با اشاره به حجم بالای پرواز و ورود مسافر افزود: شورای سلامت به جهت آمادگی جزیره برای پذیرش مسافر،  تمهیداتی چون "ممنوعیت ورود خودرو به جزیره کیش" و "رعایت ضابطه‌ ۶۰درصدی پذیرش مسافر در مسیر هوایی" را درنظر گرفت ،چراکه با شمارفراوان مسافران ورودی از مبادی مختلف ، تقویت حوزه‌ نظارت بر مقررات و رعایت آنها ضروری بود.

پورعلی تمام تمرکز ستاد نوروزی را بر حوزه‌ نظارت‌های سه‌لایه‌ پیش‌بینی‌شده عنوان، و تصریح کرد: لایه‌ی اول شامل نظارت سازمانی بخش‌های مختلف با افزایش نیروهای ناظر به‌ویژه بر مراکز گرشگری، بازار، صنوف، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و هتل‌ها است و در لایه‌ دوم نیز، نظارت‌های صنفی است که در اقدامی جدید، کمیته‌ نظارت با حضور مسئولان نظارت "سازمانی" و "صنفی" فعال شده و گشت‌های مشترک برگزار می‌کنند.

وی لایه‌ سوم را مربوط به نظارت رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: ازطریق مردم و رسانه‌های گروهی در جهت ارتقای رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی کوشش شده است.

دبیر شورای سلامت کیش با بیان این مطلب که این بیماری، همچنان درمانی ندارد، گفت: با توجه به جهش و شیوع ویروس کرونای انگلیسی، مهم‌ترین راه مقابله با سرعت شیوع با توان ۷۰درصد بالاتر، این است که شرایط به هیچ‌وجه  عادی‌سازی نشده و مردم همچنان در حفاظت از خود و دیگران جدی باشند و از رفتارهای پرخطر مثل حضور در تجمعات جلوگیری شود که در همین راستا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری لغو شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، همچنین در خصوص تحقق شعار سال۱۴۰۰ و تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر جهش تولید، اظهار داشت: تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی پیرو شعار سال قبل هست و می‌بایست در جهت تحقق آن برنامه هایی در تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی اجرا شوند.

پورعلی ادامه داد : جلوگیری از واردات بی‌رویه، اهتمام ویژه در مبارزه با قاچاق کالا، رفع مقررات زائد، افزایش قدرت خرید مردم، حذف واسطه کاری ، مبارزه با فساد، اصلاح نظام بانکی و گمرکی و همچنین مدیریت صالح و مقتدر از جمله مثال‌های مقام رهبری در جهت تحقق شعار سال می‌باشد که سازمان منطقه آزاد کیش نیز پیرو آن، با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از طریق اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در همین جهت گام برداشته است تا سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند هستند در جزیره کیش سرمایه‌گذاری کنند، قادر به شناخت و ارزیابی فرصت‌های موجود باشند.

وی با اشاره به کوتاه شدن مراحل اداری و فرآیندزدایی‌های غیر ضروری، ادامه داد: منشور مبارزه با فساد در راستای بیانیه‌ی گام دوم انقلاب نیز سال گذشته تدوین شد و همچنین در جهت تامین امنیت برای اطمینان سرمایه‌گذاران جهت حضور در جزیره هم اقداماتی شده است.

پورعلی ارتقای آموزش‌های عمومی و مهارتی را در جزیره ضروری دانست و گفت: حوزه‌های آموزشی هم ارتقا یافته و هم فعال‌تر خواهند شد.

 

روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه