کشتی حامل ۶۵ هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار پهلو گرفت

کشتی حامل ۶۵ هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار پهلو گرفت
کدخبر : 18187

معاون امور ‌بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشتی حامل ۶۵ هزار تن کالای اساسی از نوع گندم وارداتی در بندرچابهار پهلوگیری و درحال تخلیه برای ارسال به بازارهای هدف داخلی است.

به گزارش رصد اقتصادی ، حسین شهدادی روز شنبه  اظهارداشت: سالجاری نیز همانند ماه‌های قبل کشتی‌های حامل کالای اساسی در بندر چابهار وارد خواهند شدتا نقش این بندر برای ورود کالای اساسی بیشتر شود.

وی به استقرار تجهیزات مناسب تخلیه و بارگیری و ظرفیت پهلوگیری شناورهای تا آبخور ۱۶ متر در بندر چابهار اشاره و خاطر نشان کرد: آمادگی پهلودهی و ارائه خدمات به انواع شناورها و تخلیه و بارگیری گروه‌های مختلف کالایی به صورت ۲۴ ساعته و با میانگین نُرم روزانه تخلیه ۱۳ هزارتن کالای فله، وجود دارد.

معاون امور ‌بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورت تامین ناوگان حمل و نقل زمینی توسط ارگان‌های مربوطه، بندرچابهار نقش بسیار مهمی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، کاهش هزینه صادرات و ترانزیت کالا خواهد داشت.

وی گفت: بندر چابهار با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری بیش‌از ۱۰ میلیون تن به عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته و این بندر به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

شهدادی تصریح کرد: بندرچابهار به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه‌ای در ترانزیت کالا به این کشورها خواهد داشت و همچنین این بندر بعنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران، یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان بوده و در کریدور شمال- جنوب نقش مهمی ایفاد خواهد کرد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه