آلودگی صوتی در جزیره کیش موجب توقیف هفت روزه خودرو می‌شود

آلودگی صوتی در جزیره کیش موجب توقیف هفت روزه خودرو می‌شود
کدخبر : 18223

رییس پلیس راهور جزیره کیش گفت: ایجاد آلودگی صوتی در این جزیره خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی بوده و علاوه بر اعمال قانون موجب توقیف هفت روزه خودرو خواهد شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا ، سرهنگ بهرام ایمانی نسب روز سه‌شنبه  اظهار داشت: بوق زدن، دستکاری اگزوز خودروها و صدای بلند ضبط خودروها از جمله مواردی است که ماموران راهور در صورت مشاهده باید با متخلفان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه پلیس به هیچ عنوان مخاللف شادی مردم در جزیره کیش نیست اضافه کرد: شادی نباید موجب ایجاد مزاحمت به دیگران باشد و پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان بخشی از نیروی انتظامی در صدد ایفای سهم خود در ارتقای سطح آرامش و امنیت مردم است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش یادآور شد: کیشوندان و صاحبان خودروهای مختلف از جمله شورلت نیز باید هنگام تحویل خودرو به مسافران آنان را از ممنوعیت آلودگی صوتی در جزیره آگاه کنند تا تخلف مسافران موجب توقیف وسیله نقلیه آنان نشود.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با شماره تماس ۱۲۰ آماده رسیدگی گزارش‌ها مختلف کیشوندان و مسافران در اسرع وقت است.

حرکت خودروها برابر با سرعت اعلامی تابلوهای نصب شده، اجبار استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌ها، استفاده از چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان، است کامل خودرو در زمان عبور عابر پیاده، رانندگی بین خطوط، استفاده از راهنما برای تغییر حرکت از یک خط به خط دیگر از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش است.

رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش اجباری بوده و در صورت بروز تخلف، جرایم به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین های سطح معابر ثبت می‌شود.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه