تیم ملی ترامپولین در کیش اردو زد

تیم ملی ترامپولین در کیش اردو زد
کدخبر : 18224

مرحله اول اردوی ۱۱ روزه تیم ملی ترامپولین بزرگسالان کشور در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا ، مدیرعامل موسسه ورزش‌  تفریحات سالم کیش روز سه‌شنبه  اظهار داشت: تیم ملی ترامپولین جمهوری اسلامی برای اولین بار اردوی خود را در جزیره کیش به صورت متمرکز با حضور تمام اعضا برپا کرده است.

عزیزالله فرضی پور اضافه کرد: این اردو به مدت ۱۱ روز از امروز ۱۰ تا ۲۰ فروردین سال جاری در سالن ژیمناستیک میرمهنا جزیره کیش برگزار می‌شود که در آن ورزشکاران برای حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۱ به میزبانی کشور چین خود را آماده می کنند.

وی اضافه کرد: مسابقات آسیایی به میزبانی کشور چین به منظور کسب سهمیه‌های المپیک با حضور کشورهای قاره آسیا خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش یادآور شد: این اردو زیر نظر ناصر خضری سرمربی تیم ملی ترامپولین و ۲ مربی تیم ملی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهان بارژنگ مربی ژینماستیک جزیره کیش به عنوان یکی از مربیان تیم ملی در این اردو حضور دارد افزود: محمد سعیدآبادی، متین حاجی و آریا مام عبدالله، سید حسین حسینی، امیررضا مسگری و محمدمهدی نجفی نفرات دعوت شده به این اردو هستند.

وی گفت: محمد سعید آبادی از ورزشکاران ترامپولین جزیره کیش است که با توجه به استعداد او، انتظار می‌رود یکی از ورزشکاران کسب کننده سهمیه المپیک در مسابقات آسیایی در چین باشد.

ترامپولین(TRAMPOLINE) در لغت به معنی بلند و محکم پریدن و در عام با نام تشک پرش درجا و یا جامپینگ است، این وسیله از دیرباز در جهت تقویت انعطاف و چالاکی ورزشکاران فعال در زمینه ژیمناستیک مورد استفاده قرار گرفته است.

مخترع این وسیله در سال ۱۹۷۱ با اختراع ترامپولین به عنوان یک وسیله تخصصی در ورزش ژیمناستیک و تشکیل انجمن ترامپولین امریکا USTA رشته‌ای جدید در تاریخ ورزش های نوین و سلامتی ایجاد کرد.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال است که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقات مختلف را تدارک دیده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه