اطلاعات ژئوپارک جهانی قشم در فرهنگنامه کودکان و نوجوانان منتشر شد

اطلاعات ژئوپارک جهانی قشم در فرهنگنامه کودکان و نوجوانان منتشر شد
کدخبر : 18398

مدیر ژئوپارک جهانی قشم، از انتشار تصاویر و توضیحات مربوط به ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم در جلد بیستم فرهنگنامه کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از خبرآنلاین،  علیرضا امری کاظمی گفت: فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان، نخستین دائرة‌المعارف عمومی نوشته شده به زبان فارسی برای کودکان و نوجوانان است که با دیدگاهی علمی و با تکیه بر فرهنگ ایران تهیه شده، مقاله های آن دقیق، مستند و با توجه به دانش پایه و زبان و بیان گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال تدوین شده است و در تألیف مقاله‌های آن بیش از ۲۵۰ استاد و متخصص رشته‌های مختلف همکاری داوطلبانه می‌کنند.

به گفته وی، ژئوپارک قشم یکی از مناطق بکر و بی نظیر زمین شناختی است و به مردم کمک می کند طبیعت را به عنوان یک عنصر زنده درک کنند، همچنین  در توسعه پایدار جوامع محلی نقش موثری دارد، از همین روی آموزش چیستی ژئوپارک و راهکارهای حفاظت از آن برای نسل آینده ضروری است.

بنابراین گزارش، شورای کتاب کودک از نخستین همایش خود در سال ۱۳۴۲، تألیف و انتشار فرهنگنامه‌‎ای برای کودکان و نوجوانان ایرانی را به‌عنوان یکی از ضرورت های اساسی جامعۀ ما مطرح کرده است. به‌همین‌سبب، با بهره‌گیری از تجربه‌های گرانبهای پیشگامان دائرة‌المعارف‌نویسی در ایران و با برخورداری از تجربه‌های گروهی دانش‌پژوهان و کارشناسان و با تکیه بر کار داوطبانه و نیز ‎دریافت هدیه‌ای مناسب که سرمایۀ نخستین این گام بلند بود، در پاییز سال ۱۳۵۸ کار تهیه و تدوین فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان را آغاز کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه