کسب ۲ مدل طلا در مسابقه جام امام رضا(ع) توسط تیم دو و میدانی کیش

کسب  ۲ مدل طلا در مسابقه جام امام رضا(ع) توسط تیم دو و میدانی کیش
کدخبر : 18525

تیم دختران کیش در نخستین دوره مسابقه دو و میدانی جام امام رضا(ع) ۲ مدال طلا کسب کرد.

به گزارش رصداقتصادی ، مریم محبی در این مسابقه ۲ مدال طلا را به گردن آویخت که شامل جایگاه اول ماده ۴۰۰ متر با  ۵۶.۲۳ ثانیه و و مقام اول ماده ۲۰۰ متر با با رکورد ۲۵.۴۰ ثانیه است.

طلاهای محبی باعث شد تا تیم کیش با  ۲ مدال طلا پس از استان‌های خراسان رضوی، تهران و اصفهان در مقام چهارمی تیمی قرار بگیرد.

مریم محبی، راویس شهابی، شقایق عرب نژاد ، زهرا اسماعیلی، گلپونه محمدزاده به مربیگری آزاده آزادی و سرپرستی فردین محمدزاده اعضا تیم کیش در این مسابقات بودند.

محبی متولد ۱۳۷۸ دوندهٔ دو سرعت نخستین تجربهٔ بین‌المللی خود را در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۷ به‌دست‌آورد که در رشتهٔ دو ۴۰۰ متر با زمان ۵۵٫۹۴ به مدال برنز دست یافت.

سپس در مسابقات قهرمانی دو و میدانی نوجوانان جهان در نایروبی شرکت کرد و در دو ۴۰۰ متر به مرحلهٔ نیمه‌نهایی رسید و در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا، با زمان۵۱.۷۱  در دو ۴۰۰ متر به مقام ششم رسید، اما به‌همراه تیم ملی ایران در رشتهٔ ۴ در ۴۰۰ امدادی مدال نقره کسب کرد.

اولین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا(ع) و گرامی‌داشت علی باغبان‌باشی در بخش زنان طی روزهای ۱۹ و ۲۰ فروردین برگزار شد .

در این مسابقات بیش از ۱۷۰ ورزشکار دختر از استان‌های همدان، خراسان شمالی، بوشهر، تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مرکزی، قزوین، قم، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، یزد، مازندران، زنجان، کیش، مشهد، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، آذربایجان غربی، فارس، اردبیل، ناشنوایان، خوزستان کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان و ایلام به مصاف یکدیگر رفتند.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه