فعالیت بازارهای تجاری کیش به صورت محدود از سر گرفته شد

فعالیت بازارهای تجاری کیش به صورت محدود از سر گرفته شد
کدخبر : 18698

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش گفت: فعالیت بازارهای تجاری این جزیره از امروز به صورت محدود و به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایرنا، رحمان سادات نجفی عصر جمعه   با بیان اینکه بازارهای تجاری در روز تنها چهار ساعت از ۱۸ تا ۲۲ اجازه فعالیت دارند اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و ضد عفونی بازارها در چند نوبت از الزام های فعالیت واحدهای تجاری در این ساعات است.

وی اضافه کرد: بازارهای تجاری این جزیره از ۲۲ فروردین ماه همزمان با سراسر کشور و طبق شیوه نامه ابلاغی ستاد ملی کرونا تعطیل شده بودند که شورای سلامت به پیشنهاد جامعه بازاریان به منظور جلوگیری از مسافرت پرسنل بازارهای تجاری اجازه فعالیت محدود به واحدهای صنفی را داده است.

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش یادآور شد: این جامعه با ۴۰ صنف حدود چهار هزار عضو دارد که در صورت اعمال تعطیلی‌ها برخی کارکنان آن بجای ماندن در جزیره به سرزمین اصلی باز می گردند که تجربه سال گذشته ثابت کرده این روند خود عاملی بر افزایش شیوع ویروس کرونا در جزیره است.

وی گفت: همچنین در صورت تعطیلی کامل بازارهای تجاری شب نشینی کارکنان مقیم این واحدها بیشتر شده که در این صورت نیز مجددا احتمال افزایش شیوع ویروس در بین کارکنان و اعضا نیز وجود دارد.

سادات نجفی با بیان اینکه تمام بازارهای تجاری جزیره کیش به تهویه هوا مجهز بوده و گستردگی فضای بازارها موجب رعایت فاصله اجتماعی بین افراد حاضر در آن می‌شود اظهار داشت: این جامعه در سال گذشته به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه تمام هزینه‌های مربوط به جشنواره های تابستانی را برای ضدعفونی بازارها، فرهنگسازی رعایت پروتکل‌ها و توزیع ماسک هزینه کرده است.

وی افزود: همچنین چهار گروه نظارتی این جامعه هم اکنون فعال شده و بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بازارهای تجاری جزیره نظارت دارند.

به دلیل قرار گیری این جزیره در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا تمامی مشاغل گروه ۲ تا چهار  از جمله مراکزتفریحی ، گردشگری، کلوپ های تفریحات دریایی، آژانس ها و فعالیت های مرتبط با گردشگری به مدت ۱۰ روز از ۲۲ فروردین تا ۲ اریبهشت همچنان تعطیل است.

 در کنار  ۵۰ هتل جزیره کیش، جامعه بازاریان کیش  با ۳۲ بازار تجاری و خدماتی، بزرگترین تشکل صنفی  این جزیره است.

در این مدت فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی از جمله نمازهای جمعه و نمازهای جماعت روزانه در مساجد و مراسم آیینی و مذهبی نیز تعطیل خواهد بود.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۶ فروردین در این جزیره بیش از سه هزار و ۸۲۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۸ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۱۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که وضعیت یک تن آنان بدحال گزارش شده است.

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت‌ها در نوروز امسال به نسبت نوروز ۱۳۹۸ از ۵۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه