​شاهد افزایش صادرات محصولات فولاد در سال جاری خواهیم بود/ماشین آلات معادن در بنادر آزادسازی شود

​شاهد افزایش صادرات محصولات فولاد در سال جاری خواهیم بود/ماشین آلات معادن در بنادر آزادسازی شود
کدخبر : 18702

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت:با توجه به تغییرات در وزارت صمت شاهد افزایش صادرات محصولات فولاد در سال جاری خواهیم بود.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از ایراسین ، رضا شهرستانی اظهار داشت: روند افزایش قیمت در بخش فولاد جهان صعودی است و با توجه به واکسیناسیون جهانی افزایش قیمت تداوم خواهد داشت که این افزایش قیمت در فولاد چین مشهود است.

وی افزود: با توجه به تغییرات در وزارت صمت شاهد افزایش صادرات محصولات فولاد در سال جاری خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال، امسال وزارت صمت در دو بخش صادرات و اکتشاف معادن باید در زمینه فولاد کشور تسهیل گری کند.

وی اضافه کرد: با سهل کردن مقررات گمرکی در بخش واردات و صادرات می توان به توسعه صادرات فولاد کشور یاری رسانید چراکه ماشین آلات معدنی که مورد نیاز صنایع فولادسازی کشور است و با وجود تحریم ها به کشور وارد شده است، در گمرک معطل مانده است که نیازمند آزادسازی است.

شهرستانی در ادامه به مشکل تامین برق صنایع فولادسازی در تابستان پیش رو هم اشاره ای کرد و گفت: توانیر به نیروگاه های کشور بدهکار است و قادر نیست هزینه نیروگاه ها را تامین کند و بسیاری از این نیروگاه ها از مدار خارج می شوند.

وی افزود: این مصوبه که صنایعی که مصرف آنها بیش از ۵ مگاوات است می توانند از طریق سازمان بورس و یا به طور مستقیم از نیروگاه ها برق را خریداری کنند می تواند به نگرانی تامین برق در تابستان صنایع پایان دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه