مدیریت و کنترل همه گیری کووید ۱۹ در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در گام چهارم

مدیریت و کنترل همه گیری کووید ۱۹ در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در گام چهارم
کدخبر : 18761

از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا ۲۰فروردین امسال گروه های بازرسی مرکز توسعه سلامت با ۱۳ ،هزار و ۶۴۴ بازدیداز نقاط مختلف شهر بر روند اجرای موفق این طرح نظارت کردند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حسن مجرد مسئول اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش با اعلام اینکه  از ابتدای شروع گام چهارم مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، به نام طرح شهید سلیمانی، تیم های مراقبتی به طور جدی مشغول مراقبت و رهگیری فعال بیماران هستند گفت: تیم های نظارتی نیز وظیفه کنترل، بازرسی و نظارت بر رعایت ضوابط  بهداشتی  در کلیه مراکز تجاری و خدماتی را بر عهده داشتند.

مجرد بیان کرد: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (اول آذر ۹۹) تا ۲۰فروردین امسال۱۳،هزار و ۶۴۴ بازدید توسط گروه های سلامت مرکز توسعه سلامت،۲۹هزار و۹۸۶ مورد بازدید توسط بازرسان ادارات و جوامع مختلف و ۲۳۵۲بازدید مشترک  از مراکز و اماکن تجاری و خدماتی ، در طرح شهید قاسم سلیمانی انجام شده است.

وی عنوان کرد: تیم های نظارتی در راستای تشدید بازرسی ها ۵۴۰ مورد اخطار به متصدیان داده که از این تعداد ۱۹ محل که به تذکرات توجه نداشتند پلمب شدند.

وی در خصوص فعالیت تیم های مراقبتی در طرح شهید حاج قاسم نیز گفت :۲تیم مراقبتی وظیفه پیگیری وضعیت بیماران در منزل ، ۷ تیم رهگیری  وظیفه مراقبت ۱۴روزه و رهگیری بیماران را بر عهده دارند که از ابتدای شروع طرح تا ۲۰ فروردین  2هزار و ۴۱۰ فرد در تماس نزدیک با بیماران شناسایی و آزمایش شده اند  و ۸هزار و ۹۶۰ نفر از اطرافیان بیماران نیزمراقبت های لازم را دریافت کرده اند.

مسئول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش تصریح کرد: از ابتدای طرح تا ۲۰ فروردین ۳هزار و ۷۳۴  نمونه PCR در بیمارستان و ۴ هزار و۷۵۵ نمونهPCR درمرکز منتخب کووید (سرپایی )  و ۶۳۴ تست رپید انجام شده است و ۴۵۱ خانوار دارای بیمار مثبت نیز تحت آموزشهای لازم  قرار گرفته اند.

وی افزود :از ابتدای طرح تا کنون ،۴۹بیمار در نقاهتگاه کیش ، به مدت ۱۴ روز از خدمات این مرکز بهره مند شده اند.

مجرد با بیان اینکه گام چهارم مدیریت و کنترل کووید ۱۹در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۸فروردین به پایان رسیده افزود :گام پنجم این طرح با  هدف کلی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید- ۱۹ از طریق بیماریابی فعال، رهگیری حداکثری و واکسیناسیون عمومی مردم برنامه ریزی شده است .

مسئول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پایان با تقدیر  از زحمات تیم های بسیجی ،هلال احمر ،سازمان منطقه آزاد کیش و کلیه عزیزانی که در راه مبارزه با کووید ۱۹ همکاری داشتند ابراز امیدواری کرد تلاش های شبانه روزی همکاران مرکز توسعه سلامت و تمام عزیزانی که اکنون در این طرح مجدانه مشغول خدمت رسانی به مردم هستند به ثمر نشسته و به زودی شاهد مهار این همه گیری در کشور عزیزمان ایران باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه