آغاز نام نویسی دریافت واکسن کرونا در کیش

آغاز نام نویسی دریافت واکسن کرونا در کیش
کدخبر : 18852

رئیس مرکز توسعه سلامت سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز نام نویسی برای دریافت واکسن کرونا ویژه بیماران خاص در این جزیره خبر داد.

 

به گزارش رصد اقتصادی ،  محمدرضا رضانیا اظهار داشت: ثبت نام از بیماران خاص از جمله افراد مبتلا به سرطان، ام اس و پیوند عضو از روز گذشته و برای مدت دو روز با هدف اعلام اسامی برای دریافت واکسن کرونا از دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان آغاز شده است.

به گفته وی داوطلبان باید برای ثبت نام دریافت واکسن کرونا حتما مدارک بیماری و کارت شناسایی همراه داشته باشند تا براساس آن با آمار واقعی بتوانیم واکسن مورد نیاز را تامین و به واجدین شرایط تزریق کنیم.

سخنگوی شورای سلامت کیش همچنین از پلمب سه واحد صنفی در این جزیره به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا خبر داد و افزود: برای حفظ سلامت مردم با هیچ کس و هیچ صنفی تعارف نداریم و همه باید به قوانین ستاد کرونا تکریم کنیم.

وی از متصدیان همه واحدهای صنفی خواست در صورت مشاهده علایم بیماری کرونا بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند و در صورت مثبت بودن تست کرونایی، برای کسب سلامت در مدت تعیین شده رعایت کنند.

رضانیا تصریح کرد: در صورتی که فرد مبتلا به کرونا، قرنطینه 14 روزه ستاد ملی کرونا را رعایت نکند برابرماده 688 قانون مجازات اسلامی (تهدید به سلامت عمومی) به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

شایان ذکر است از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در جزیره کیش تا کنون افزون بر سه هزار و 979 بیمار مبتلا به ویروس کرونا با انجام آزمایشات انجام شده، شناسایی شده‌اند و هم اینک 13 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

 

تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه