قهرمانان والیبال ساحلی آسیا از کیش به المپیک میروند

قهرمانان والیبال ساحلی آسیا از کیش به المپیک میروند
کدخبر : 18971

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش عنوان کرد: قهرمانان والیبال ساحلی آسیا اوایل تیر امسال از این جزیره با کسب سهمیه‌های خود راهی مسابقات المپیک توکیو می‌شوند.

به گزارش رصد اقتصادی ، عزیز الله فرضی پور روز دوشنبه اظهار کرد: این جزیره از ۲۵ خرداد تا ۱۰ تیر میزبان مسابقه قهرمانی والیبال ساحلی آسیا اقیانوسیه و انتخابی المپیک آسیا در این رشته است.

وی اضافه کرد: در مسابقه قهرمانی آسیا اقیانوسیه ۲۱ کشور و در مسابقه انتخابی المپیک نیز هشت کشور حضور خواهند داشت و برای کسب بهترین امتیازات و مقام ها با هم به رقابت خواهند پرداخت.

فرضی پور یادآور شد: موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش هم اکنون در حال آماده‌سازی زمین والیبال ساحلی آقایان برای برگزاری این مسابقات است.

مسابقه والیبال ساحلی المپیک توکیو با حضور ۴۸ تیم در ۲ گروه مردان و زنان پیگیری خواهد شد و تیم ملی والیبال ساحلی جمهوری اسلامی از مدعیان حضور در این مسابقات است.

پیش از این قرار بود بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ از سوم تا نوزدهم مرداد ۱۳۹۹ در توکیو پایتخت ژاپن برگزار شود، اما به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای نخستین بار در تاریخ، این بازی‌ها به تعویق افتاد و قرار است اول تا هفدهم مردادماه سال ۱۴۰۰  برگزار شود.

مسابقه المپیک ۲۰۲۰ توکیو با نام رسمی بازی‌های المپیاد سی و دوم در شهر توکیو کشور ژاپن به مدت ۲ هفته در ۳۳ شاخه ورزشی برگزار خواهد شد.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

کیش با ۴۲ هزار نفر جمعیت از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه