کاهش 33 درصدی پذیرش مسافر در فرودگاه کیش

کاهش 33 درصدی پذیرش مسافر در فرودگاه کیش
کدخبر : 19055

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه ‌های کیش اعلام کرد: امسال به دلیل قرارگیری این جزیره در وضعیت قرمز کرونایی تعداد پرواز هواپیماها در فرودگاه این جزیره ۲۹ درصد و پذیرش مسافران نیز ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش رصد اقتصادی، علی عرب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین امسال یک هزار و ۷۲۴پرواز در فرودگاه بین المللی کیش برقرار شده که در نتیجه آن  ۱۶۸هزار و ۴۰۹ مسافر و یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۶۵۷  کیلوگرم بار جابجا شد.

وی اضافه کرد: در کل سال ۹۹ نیز در مجموع با برقراری ۲۱ هزار و ۵۸۵  پرواز و جابه جایی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارو ۶۹۱ مسافر، بیش از ۲۶ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۷۱۱ کیلوگرم بار در فرودگاه‌ کیش انجام شد که این آمار نسبت به سال ۹۸ در نشست و برخاست چهار درصد و در اعزام و پذیرش مسافر۲۳ درصد کاهش داشته است.

کیش از ۲۰ فروردین در وضعیت قرمز قرار گرفته است

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۷ اردیبهشت در این جزیره چهار هزار و ۷۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۷ نفرآنان در روز گذشته تایید شد، اکنون ۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه