تزریق واکسن کرونا به ۵۱۷ نفر در کیش

تزریق واکسن کرونا به ۵۱۷ نفر در کیش
کدخبر : 19058

رییس مرکز توسعه سلامت کیش اعلام کرد: تا کنون ۵۱۷ نفر از وجدان شرایط این جزیره واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش رصد اقتصادی ، محمدرضا رضانیا روز چهارشنبه اظهار داشت: این تعداد شامل ۱۴۷ نفر از بیماران خاص و ۳۷۰ نفر از کادر درمان جزیره هستند.

وی اضافه کرد: تا کنون واکسن مورد نیاز ۱۵۰ نفر از بیماران خاص تالاسمی، هموفیلی،پیوند اعضاء، سرطان و سایر بیماری های صعب العلاج در این جزیره تامین شده و ۱۴۷ نفر نیز این واکسن را دریافت کرده اند.

رضانیا با بیان اینکه اکنون مرحله اول واکسن به بیماران خاص مرحله جزیره تزیق شده است یادآور شد: کادر درمان واجد شرایط  شاغل در بیمارستان، مرکز توسعه سلامت، هلال احمر، نظام پزشکی، کارکنان آرامستان، پاکبان نیز ۲ مرحله از این واکسن را دریافت کرده اند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ سه شنبه هفت اردیبهشت در این جزیره چهار هزار و ۷۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۷ نفرآنان در روز گذشته تایید شد، اکنون ۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه