مدیرعامل سازمان منطقه آزاد:

رونق جزیره های ایرانی خلیج فارس از برنامه‌های اصلی دولت میباشد

رونق جزیره های ایرانی خلیج فارس از برنامه‌های اصلی دولت میباشد
کدخبر : 19085

دولت در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی رونق اقتصادی جزیره های ایرانی را در دستور کار قرار داده و اکنون کیش به الگویی موفق در اجرای فرامین ایشان تبدیل شده است.

به گزارش رصد اقتصادی ،  جعفر آهنگران روز جمعه در رژه دریایی گرامیداشت روز ملی خلیج فارس اعلام کرد: خلیج فارس ۱۹ جزیره قابل سکونت دارد که چهار مورد آن شامل کیش، هندورابی، فارور بزرگ و کوچک زیر مجموعه این سازمان بوده که هم اکنون طرح های مختلفی برای توسعه اقتصادی و سکونت در این جزایر طبق طرح های مطالعاتی در حال انجام میباشد.

وی اضافه کرد: جزیره کیش الگوی موفق جزایر ایرانی خلیج فارس محسوب می شود که با ایجاد زیرساخت های عمرانی، توسعه همه جانبه و رونق اقتصادی منطقه ، زمینه افزایش حضور هموطنان ، سرمایه گذاران و گردشگران را فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: جزیره کیش با بارورکردن محورهای اقتصادی، مقدمات سکونت هموطنان  و فعالیت های اقتصادی را به گونه ای فراهم کرده که درحال حاضر ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و از قطب های گردشگری کشور است .

 وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش آماده کمک به روند توسعه سایر جزایر است افزود: چنانچه همکاری دستگاه های ذیربط تقویت شود آماده ایم تا از سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در جزیره هندورابی حمایت کرده تا طرح های زیر ساختی این جزیره هرچه سریع تر به بهره برداری برسند.

آهنگران  اظهار داشت: در حال حاضر زیر ساخت های مختلفی از جمله فرودگاه ، بندرگاه ، هتل و تاسیسات انرژی در جزیره هندورابی ایجاد شده و تلاش برای توسعه این جزیره طبق طرح جامع هندورابی با جدیت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش نیز در این آیین با بیان اینکه روز ملی خلیج فارس یادآور حماسه سازی های و دلاور مردی های بومیان این سرزمین برای بازگرداندن این خطه به میهن اسلامی است اظهار داشت: خلیج فارس یکی از سه خلیج بزرگ جهان بوده و به همین خاطر تامین امنیت در آن یکی از رکن های توسعه یافتگی در این آبراهه بین المللی است.

سرهنگ علی اصغر جمالی یادآور شد: در سایه رشادت های دریابانی فرماندهی انتظامی و پاسداران سپاه ناحیه کیش، این جزیره یکی از امن ترین نقاط جهان بوده و نیروهای مسلح مستقر کیش تلاش می کنند در سایه هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب امنیت این بخش از خلیج فارس را به عنوان نگین ایران اسلامی به صورت پایدار حفظ کنند.

وی با بیان اینکه همکاری بومیان جزیره و کیشوندان مهمترین رکن  در پایداری امنیت کیش است افزود: این فرماندهی همواره نقش دهی به شهروندان و بومیان را در دستور کار قرار داده است چراکه آنان صاحبان اصلی این جزیره هستند.

در این آیین ۶۰ شناور جنگی، صیادی و تفریحی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس رژه رفتند؛ روز ۱۰ اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه