جلسه کارگروه ارتقاء سلامت اداری،پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد انزلی

جلسه کارگروه ارتقاء سلامت اداری،پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد انزلی
کدخبر : 19629

​جلسه کارگروه ارتقاء سلامت اداری،پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی جلسه کارگروه ارتقاء سلامت اداری،  پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد انزلی با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر عبداله هندیانی معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و مهندسی شهرام موسوی مدیر توسعه صادرات و امور گمرکی دبیرخانه شورای عالی مناطق، مهندس وحید طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان،محمود باقری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری گیلان،اصغر امانی رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه،نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه همچون گمرک،اداره کل بنادر و دریانوردی، پلیس امنیت اقتصادی استان،دادگستری شهرستان بندرانزلی و فرماندهی مرزبانی منطقه و مدیران غذا و دارو،گمرک و بازرگانی سازمان منطقه آزاد انزلی در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

دکتر هندیانی با تقدیر از عملکرد اعضای کارگروه ارتقاء سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد انزلی به ویژه فعالین بخش خصوصی، در انجام اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی مستمر با ستاد استانی؛بر ضرورت استفاده بیش از پیش ظرفیت های این کارگروه به منظور افزایش هماهنگی میان دستگاهی و حل مسائل پیش روی تأکید کرد.

وی ابجاد سامانه‌های تبادل اطلاعات الکترونیک شفاف میان اعضای کارگروه را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: با عنایت به گزارش سازمان منطقه آزاد انزلی مبنی بر وجود بیش از ۱۹۰ انبار در سامانه جامع انبارها،تداوم ثبت انبارهای منطقه و پیگیری موضوعات جلسه پیشین، به خصوص شناسه کالا  بسیار مهم است.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از وضعیت واحدهای تولیدی و بازارهای منطقه آزاد انزلی بر اجرای دقیق و کامل ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه های توسعه کشور تصریح نمود و گفت: پیگیری رفع برخی مشکلات واحد‌های تولیدی صنایع آرایشی-بهداشتی از نهادهای کشوری، در دستور کار ستاد قرار دارد.

مهندس شهرام موسوی از رفع مشکلات واردات مواد اولیه گروه کالایی ۲۷ با پیگیری های انجام شده،خبر داد و افزود: با توافق های حاصل شده با وزارت صمت، مشکل تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدی مناطق آزاد در این بخش برطرف شده است.

وی در ارتباط با تعیین تعرفه دقیق ۸۰۰ قلم کالای مسافری توضیحاتی ارائه کرد و از پیگیری رفع مشکل تخصیص ارز متقاضی برای واحد‌های مسافری و تولیدی منطقه گفت، و اظهار کرد:همکاری مناطق آزاد و ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز کشور حائز اهمیت بوده و اقدامات ستاد مرکزی در همکاری با مناطق آزاد قابل تقدیر است.

مهندس وحید طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست،مجموعه برنامه‌های پیشگیرانه این سازمان در بخش های کالاهای همراه مسافر،خودروهای پلاک منطقه،نحوه ورود و خروج مواد اولیه و محصولات تولیدی در شهرک های صنعتی،پیگیری فعالیت برندهای پوشاک در منطقه را برشمرد.

وی خواستار رفع مشکلات واحد‌های تولیدی محصولات بهداشتی-آرایشی با هدف مانع زدایی برای این واحد‌ها از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

در پایان این جلسه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری گیلان،رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان،جانشین پلیس امنیت اقتصادی استان،فرمانده دریابانی منطقه،نماینده دادگستری شهرستان و مدیر توسعه تجارت سازمان گزارشی از حوزه‌های کاری خود ارائه و حسب مورد مصوبات لازم در هر حوزه کاری تصویب و به بخش‌های مرتبط ارجاع گردید.

گفتنی است براساس شیوه نامه ابلاغی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد جلسات این کارگروه به صورت مستمر و دوره ای برگزار و پیگیری های لازم به منظور ارتقای شاخص‌های سلامت اداری در دستور کار مشترک اعضای کارگروه قرار می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه