کیش پیشگام بورس بین الملل مناطق آزاد می‌شود

کیش پیشگام بورس بین الملل مناطق آزاد می‌شود
کدخبر : 19986

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور گفت: منطقه آزاد کیش به واسطه تجربه های موفق در عرصه تامین منابع مالی نوین، پیشگام شکل گیری بورس بین الملل در بین مناطق آزاد کشور می‌شود.

به گزارش  رصد اقتصادی  و به نقل از ایرنا،حمید رضا مومنی روز شنبه در بازدید از تالار بورس کیش اظهار داشت: هم اکنون جای خالی تاسیس و شکل گیری بورس بین الملل در مناطق آزاد کشور به خوبی حسی می شود و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در صدد است تا پایان دولت بورس بین الملل را در این مناطق ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کیش در خواست تاسیس این بورس را ارایه داده است افزود: این جزیره به واسطه تجربه های موفق در تامین منابع مالی به سیوه های نوین قابلیت پیشگامی در این عرصه را دارد تا بتوانیم نیازهای مخاطبان در داخل و خارج در این عرصه را تامین کنیم.

مشاور رییس جمهوری اضافه کرد: برخی از مناطق نیز خواستار ایجاد بوس کالا و مالی هستند که در با توجه به تاکیدات دولت این نوع بورس ها نیز بر اساس توانمندی مناطق آزاد تجاری تاسیس خواهد شد.

حامد موسوی رییس تالار بورس کیش نیز در این بازدید گفت: در چند سال گذشته با همراهی بازاریان ۶۰ درصد در تعداد حضورکارگزاران ، حجم معاملات ریالی و نیروهای کاری این بورس افزایش داشتیم.

تالار بورس کیش در اردیبهشت سال ۱۳۸۴ به‌عنوان اولین تالار بورس منطقه‌ای در مناطق آزاد تجاری، فعالیت خود را آغاز کرد و طی این سال ها، پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در بخش‌های متعدد ازجمله ارائه خدمات بورس، توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در بورس، برپایی همایش‌های تامین مالی، جذب نیروهای فارغ‌التحصیل از واحدهای بین‌المللی دانشگاه‌های کیش به‌منظور تامین نیروی انسانی کارگزاری‌های مستقر در تالار و هم‌چنین تعامل با سازمان منطقه آزاد کیش جهت استفاده از قوانین مناطق آزاد برای بهبود عملکرد بورس منطقه‌ای داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه