بیش از ۵۰ درصد طرح‌های آبیاری و زهکشی کشور مربوط به آذربایجان‌غربی است

بیش از ۵۰ درصد طرح‌های آبیاری و زهکشی کشور مربوط به آذربایجان‌غربی است
کدخبر : 20110

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۵۰ درصد طرح‌های آبیاری و زهکشی کشور مربوط به آذربایجان غربی است که ظرفیت قابل توجه این استان را نشان می دهد.

به گزارش  رصد اقتصادی ، علی مراد اکبری روز دوشنبه در جلسه رفع موانع پروژه های پایاب سد کرم آباد در منطقه آزاد ماکو که به حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، رئیس سازمان امور اراضی کشور و مدیران استانی و منطقه ای برگزار شد اظهار داشت: در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشور تجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری به عنوان راهکاری موثر و کارآمد در جهت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره وری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: پروژه آبیاری تحت فشار شبکه آبیاری و زهکشی شمال غرب کشور درپلدشت با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی از طرح‌های زیربنایی است که با اتمام این طرح ۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجت فشار تجهیز می‌شود.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این طرح به کشاورزان و مدیر طرح تحویل شده که با تأمین آب از دستگاه‌های ذی ربط و حل مشکلات دیگر روند پیش تحویل اراضی ادامه خواهد داشت.

اکبری گفت: در راستای احیای اراضی کشاورزی دشت آق چای شهرستان‌های چایپاره و پلدشت بیش از ۲ هزار و ۵۷۴ هکتار از این اراضی تحت پوشش این طرح بوده است.

وی اظهار داشت:  تاکنون بیش از ۱۸۰۰ هکتار از این اراضی به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده که این طرح ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین آب توسط دستگاه مجری تحویل کشاورزان خواهد شد.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

 

 

منبع:روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه