مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد؛

تکمیل زیرساخت های غرب جزیره با هدف رونق صنعت گردشگری

تکمیل زیرساخت های غرب جزیره با هدف رونق صنعت گردشگری
کدخبر : 20910

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان از وضعیت برخی پروژه های عمرانی و اقتصادی غرب جزیره بازدید کرد و دستوراتی را جهت تسریع فرآیند اجرایی این پروژه ها صادر کرد.

 

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، علی درویش پور در جریان این بازدیدها و در دیدار با دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و ریش سفیدان جمعی از روستاهای غرب جزیره (باسعیدو، دوستکو، کانی، مرادی، گوری) گفت: دارایی اصلی قشم، حوزه گردشگری جزیره است.

 

وی ادامه داد: رونق صنعت گردشگری می تواند موجب توسعه متوازن، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین افزایش سطح کیفیت زندگی ساکنان منطقه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: برندسازی و جریان سازی صنعت گردشگری جزیره باید متناسب با ذائقه مردم ایجاد شود تا شاهد رشد این صنعت در منطقه باشیم.

به گفته درویش پور؛ تکمیل زیرساخت های غرب جزیره جهت رونق صنعت گردشگری یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم است که برای انجام آن نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع با نگاهی مثبت به آینده این صنعت در منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: باید تمامی بخش ها با همراهی و مشارکت جامعه محلی از ظرفیت های طبیعی موجود در منطقه برای رونق صنعت گردشگری و معرفی برند قشم در این حوزه اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برخی کمبودهای موجود در بخش های غربی جزیره، افزود: رفع مشکلات، ایجاد رونق در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی و گردشگری و ایجاد توسعه متوازن در نقاط غربی جزیره یکی از موضوعاتی است که باید با برنامه ریزی برای آن اقدام کرد.

درویش پور با اشاره به رایزنی ها و جلسات مختلف با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و همچنین مسئولان استانی، برای حل مشکل آب تمام نقاط جزیره در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

وی یادآور شد: از آنجایی که فلسفه تشکیل مناطق آزاد نیز تولید ثروت و اشتغالزایی است، ما در قشم نیز با حمایت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان باید این هدف را دنبال کرده و برای سرمایه گذاران به معنای واقعی کلمه فرش قرمز پهن می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی روستاها، ریش سفیدان و دهیاران باید مانع تصرف اراضی ملی شده و با صیانت پهنه های گردشگری اجازه سوءاستفاده را به سودجویان ندهند.

درویش پور در پایان با اشاره به اینکه برای تحول گردشگری در جزیره، توسعه زیرساخت‌های روستاها باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: جاذبه‌ها و فرصت‌های گردشگری در جزیره قشم به اندازه‌ای است که می‌توان هر روستا در این جزیره را به عنوان یک مقصد گردشگری مستقل و منحصر به فرد معرفی کرد.

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان از محل احداث چند پروژه عمرانی شامل مدرسه 12 کلاسه روستای سلخ، درمانگاه روستای گوری، تکمیل پروژه های زیرساختی روستای مرادی، پارک ساحلی خطی روستای باسعیدو، جاده میان موج شکن دوستکو و سایت گردشگری جزیره تو، بهسازی مسیر دسترسی سلخ به نمکدان و ساماندهی مرکز بازدیدکنندگان ژئوسایت غار نمکدان بازدید کرد و جهت تسریع فرآیند اجرای این پروژه های عمرانی دستوراتی را صادر کرد.

درویش پور و هیات همراه همچنین از برخی پروژه های اقتصادی غرب جزیره از جمله اسکله صیادی واقع در روستای باسعیدو، مجموعه عمل آوری، فرآوری، سردخانه و مزرعه پرورش میگو متعلق به شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم، پروژه دهکده سلامت قشم و مجموعه زیست پالایشگاه ریزجلبک قشم بازدید کرده و با برخی از سرمایه گذاران به گفتگو پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه