مشهد مسافران ایرباس گلباران شد

مشهد مسافران ایرباس گلباران شد
کدخبر : 20911

به گزارش رصد اقتصادی، آیین بزرگداشت شهدای هواپیمای مسافری ۶۵۵ روز شنبه در محل سقوط هواپیمای مزبور در میان آب های خلیج فارس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، فرماندار، خانواده شهدا و جانبازان برگزار و محل حادثه گلباران شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آئین گفت: حادثه حمله به هواپیمای مسافری ایران توسط آمریکا نقطه عطفی در جنایات امریکاست.علی درویش‌پور افزود: آمریکا و غرب همواره دم از حقوق بشر می‌زنند اما  یک هواپیمای مسافری که با نیت یک پرواز ایمن حرکت کرده بود را مورد اصابت موشک قرار دادند و به شهادت رساندن.

وی ادامه داد: ملت ایران همواره به دنبال صلح و رعایت حقوق متقابل و برقرار کردن ارتباط دوطرفه در سایه صلح است.

درویش‌پور خاطرنشان کرد: این استکبار جهانی و غرب به سرکردگی آمریکاست که همواره و هر روز در گوشه‌ای از دنیا جناتی جدید را به وجود می‌آورند.

حمله به هواپیمای مسافری روحیه متجاوز آمریکا را نشان می‌دهد

فرماندار قشم نیز در این آیین گفت: حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران نشان از روحیه  تجاوزگرایانه آمریکا دارد که هنوز هم در دیگر نقاط جهان می‌توان مشاهده کرد.

علیرضا نصری افزود: آمریکا نه تنها قاتل ۲۹۰ شهید ایرباس مسافربری است بلکه مسوول و عامل اصلی  قتل بیش از ۲۲۰ هزار شهید ماست.وی ادامه داد: هدف قرار دادن هواپیمای مسافری از این حکایت می‌کند که ساختار مدیریت جهانی از مشکلات ومختلفی رنج می برد.فرماندار قشم خاطرنشان کرد: شهادت شهدای ایرباس همچون شهدای دیگر هزینه‌ای است که ملت ایران برای حفظ استقلال و عزت ملی خود پرداخته است تا این انقلاب سرسبز تر و شاداب تر بماند.

وی افزود: این جنایت آمریکا گواهی روشن بر دروغ بودن ادعای دموکراسی آنهاست.نصری ادامه داد: هرساله محل شهادت ۲۹۰ مسافر ایرباس را گلباران می‌کنیم تا پیام دروغین بودن ادعای دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی را به جهان مخابره شود تا در کوران اتفاقات مختلف از یادها نرود.شرکت کنندگان در این آئین با سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ تیر ۱۳۶۷ هواپیمای ایرباس به شماره پرواز ۶۵۵ از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز درآمد؛ هنوز ۱۰ دقیقه از پرواز این هواپیما نگذشته بود که در ارتفاع ۱۲ هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس مورد حمله ناو وینسنس آمریکا قرار گرفت و مسافران آن به شهادت رسیدند.

در این پرواز ناتمام تمامی سرنشینان هواپیما اعم از مرد، زن و کودک جان باختند. در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.دولت آمریکا تا کنون مسؤولیت این جنایت ضد بشری خود را نپذیرفته اما به فرمانده این ناو جنگی مدال شجاعت اهدا کرده است.شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در خلیج فارس گسترده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه