فرودگاه بین المللی قشم آماده توسعه ظرفیت ناوبری هوایی

فرودگاه بین المللی قشم آماده توسعه ظرفیت ناوبری هوایی
کدخبر : 21243

با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری و با هدف توسعه و افزایش کیفیت خدمات رسانی به گردشگران و مسافران جزیره قشم، پروژه ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه بین المللی قشم در مجموع با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ساختمان تکنیکال بلاک (برج مراقبت) فرودگاه بین المللی قشم در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع احداث شده است.
با بهره برداری از پروژه عمرانی ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه قشم برای ۳۰ نفر نیروی کار به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
طبقه اول ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه بین المللی قشم به وسعت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع با ۲۳ اتاق اصلی و ۱۰ اتاق جانبی بخش های الکترونیکی، مخابرات، مراقبت پرواز، انفورماتیک، اتاق هواساز، تاسیسات، سالن آمفی تئاتر، نمازخانه، دبیرخانه و بخش های آموزشی را شامل می شود. طبقه دوم این ساختمان نیز شامل ۷ اتاق اصلی و ۵ اتاق جانبی مخصوص کادر مدیریتی و اتاق جلسات می باشد.
این پروژه دارای برج مراقبتی به ارتفاع ۳۶ متر و ارتفاع دید ۳۲ متر بوده با تجهیزات کامل الکترونیکی است. همچنین مساحت طبقه اختصاص یافته به تجهیزات الکترونیکی ۷۰ متر مربع عنوان کرد و مساحت اتاقک کابین برج ۹۰ مترمربع است.
با بهره برداری از این پروژه در آینده نزدیک شاهد افزایش کیفیت ارائه خدمات به مسافران و همچنین بهبود وضعیت ناوبری فرودگاه بین المللی قشم خواهیم بود که می تواند در مسیر تبدیل شده برند گردشگری جزیره به یکی از مقاصد اصلی گردشگران نقش مهمی ایفا کند.
گفتنی است، امروز دوشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری، ۹ پروژه در منطقه آزاد قشم، با اعتبار ارزی ۱۶ میلیون دلار و ریالی ۲ هزار و ۳۷۹ میلیاردی در پنج حوزه عمرانی، خدماتی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.
یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۷۸ پروژه افتتاحی به اعتبار ریالی ۷۴ هزار و ۶۳۰ میلیاردی و ارزی ۳۹۳ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری، ۱۴ پروژه کلنگ زنی به ارزش ۱۷۲ارزی میلیون دلار و ارزش ریالی ۳۲ هزار و پنج میلیارد ریال و ۷۶ پروژه در حال اجرا با رقم سرمایه‌گذاری ۴۹۵ میلیون دلار، ۲۲۳ میلیون یورو و ۱۹ هزار و ۱۸۵ هزار میلیارد ریال، در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه