ظرف چهارماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ محقق شد

مجموع صادرات منطقه آزاد انزلی از مرز ۷۶ میلیون دلار عبور کرد

مجموع صادرات منطقه آزاد انزلی از مرز ۷۶ میلیون دلار عبور کرد
کدخبر : 21346

از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰، مجموع صادرات این منطقه به ۷۶.۶۷ میلیون دلار بالغ شد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰، مجموع صادرات این منطقه به ۷۶.۶۷ میلیون دلار بالغ شد.

براین اساس ظرف چهارماه ابتدایی سال جاری صادرات حاصل از تولید تولیدکنندگان منطقه آزاد انزلی به ۴.۴۳ میلیون دلار افزایش یافت و در این میان محصولات شیمیایی،سلولزی،ماشین آلات صنعتی بیشترین سهم را در سبد صادراتی منطقه دارا می باشد که به کشورهای چین،عراق،حوزه اوراسیا و جنوب خلیج فارس صادر شده است.

بنابراین گزارش با عنایت به مشکلات پیش روی در مسیر تأمین کالاهای اساسی داخلی در دوران همه گیری بیماری کرونا و تحریم، رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی بر افزایش صادرات محصولات تولیدی منطقه به سرزمین اصلی بنا نهاده شده که در این راستا طی این مدت ۷۲.۲۴ میلیون دلار به داخل کشور صادر شده است.

سومین بخش از عملکرد صادراتی منطقه آزاد انزلی شامل صادرات مجدد است که از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال جاری این شاخص نمایانگر عدد۵۶.۱۹ میلیون دلار می باشد.

از سوی دیگر صادرات از طریق منطقه آزاد انزلی که در واقع نشان دهنده ایجاد ارزش افزوده برای صدور کالاهای تولیدکنندگان داخلی از مسیر نخستین منطقه آزاد شمال کشور است نیز طی این مدت به حدود ۵۰ میلیون دلار رسید.

سازمان منطقه آزاد انزلی با عنایت به مساحت ۲۲۵۰ هکتاری خود که به عنوان کوچکترین وسعت سرزمینی مناطق آزاد ایران شناخته می شود در مسیر اجرای منویات مقام معظم رهبری در قالب راهبرد سال ۱۴۰۰ که بر حمایت از تولید در قالب پشتیبانی و مانع زدایی متبلور شده؛ تسریع در پروژه ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری را در اولویت کار خود قرار داده و در عین حال طرح احداث اسکله رو رو به منظور سرعت بخشیدن و افزایش حجم نقل و انتقال کالا در مجتمع بندر کاسپین را با سرعت در حال انجام دارد. از سوی دیگر با عنایت به اشباع دو شهرک صنعتی این منطقه، ساخت سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی با مساحت حدود ۵۰ هکتاردر پسکرانه بندری منطقه دستور کار قرار گرفته تا مساحت پهنه های صنعتی این منطقه از ۶۱ هکتار به ۱۱۰ هکتار افزایش یابد و به تبع آن تعداد واحدهای تولیدی سطح منطقه نیز از ۱۵۰ واحد کنونی به حدود ۳۵۰ واحد افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه