سه رویداد فرهنگی-هنری در قشم برگزار می‌شود

سه رویداد فرهنگی-هنری در قشم برگزار می‌شود
کدخبر : 21677

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: سه رویداد مختلف در حوزه های عکاسی، صنایع دستی و قصه‌گویی در قشم برگزار می شود.

به گزارش رصد اقتصادی ،مهدی زارعی افزود: نخستین جشنواره عکس «میراث زنان جزیره قشم» با محوریت زنان در حوزه پوشش بومی، میراث غذایی و صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زنان و دریا، زنان و کودکان و آیین‌ها و زنان و مشاغل سنتی از دیگر محورهای این رویداد است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: علاقمندان تا دهم مهرماه فرصت دارند آثار خود را به ادرس ایمیل PhotoQeshm@gmail.com و یا به شماره ۰۹۳۰۴۲۶۷۱۸۱ در پلتفرم واتساپ ارسال کنند.

نخستین مسابقه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی قشم برگزار می‌شود

سه رویداد فرهنگی-هنری در قشم برگزار می‌شود

زارعی همچنین اظهار کرد: نخستین مسابقه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی قشم در زمینه‌های کتاب، هنرهای تجسمی، صنایع دستی از قبیل گلابتون دوزی، خوس دوزی، عروسک دوزی و غیر آن در این جزیره برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش ویژه این مسابقه تولیدات در حوزه ژئوپارک است  و نفرات برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم ادامه داد: هنرمندان می‌توانند تا ۲۰ شهریورماه آثار و محصولات خود را به موزه ژئوپارک جهانی قشم واقع در جنب بازار ستاره ارسال کنند.

برگزاری نخستین جشنواره قصه‌های بومی صوتی جزیره قشم

سه رویداد فرهنگی-هنری در قشم برگزار می‌شود

زارعی گفت: اولین جشنواره قصه‌های بومی(چِکچِکا) صوتی جزیره قشم نیز در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره باید قصه‌های بومی را با صدای خود و یا پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و به لهجه بومی ضبط و ارسال کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: علاقمندان باید آثار خود را تا دهم مهرماه به شماره ۰۹۳۰۴۲۶۷۱۸۱ در پلتفرم واتساپ ارسال کنند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه