منطقه آزاد کیش:

کافه رستوران ها بر اساس دستورالعمل وزارت ارشاد فعالیت می کنند

کافه رستوران ها بر اساس دستورالعمل وزارت ارشاد فعالیت می کنند
کدخبر : 21730

مدیر روابط عمومی مناطق آزاد فعالیت کافه رستوران های مناطق آزاد را بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد

به گزارش رصد اقتصادی و  و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی شیخ زاده مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان این که کافه رستوران ها بر اساس دستورالعمل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند، گفت: موضوعاتی که در حوزه وزارت ارشاد به ویژه پخش موسیقی کافه رستوران ها در کارگروه های ملی مطرح شد؛ وزارت ارشاد اعلام کرده این فعالیت ها زیر نظر وزارتخانه نیست.

شیخ زاده بر لزوم اهمیت تمرکز و نکته سنجی بازرسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کافه رستوران ها اشاره کرد و اظهار داشت: به واسطه ارسال تصاویر از این مکان‌ها در فضای مجازی، وزارت ارشاد به جای دفاع از این موضوع اعلام می‌کند که مجوزی از سوی این وزارتخانه صادر نشده و مسوولیت آن بر عهده منطقه آزاد مربوطه است. به گفته شیخ زاده با تدوین شیوه نامه های نظارت بر پخش موسیقی در کافه رستوران ها، در آینده نزدیک تفاهم نامه همکاری در این زمینه منعقد خواهد شد.

همچنین وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نشست های متعدد در حوزه حجاب و عفاف با معاون وزیر کشور خبر داد و افزود: هجمه هایی به جزیره کیش در خصوص عدم رعایت حجاب و عفاف وارد شده است که دبیرخانه در مقام دفاع از کیش بر ضرورت توجه این مهم در مبداء اشاره داشته است.

مرتضی شیخ زاده تصریح کرد: در راستای ارتقاء سطح تبلیغات عفاف و حجاب اقدامات قابل توجهی در متاطق آزاد انجام شده است به گفته شیخ زاده باید اهتمام ویژه به عفاف و حجاب در مراکز تجاری و سواحل در دستور کار قرار گیرد از این رو با تبلیغات گسترده می‌توان در راستای رفع این مشکل گام های موثری برداشت. شیخ زاده در خصوص مذاکرات دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با کمیسیون آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت و درمان، گفت: دبیرخانه تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت و درمان با اهداف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعقد کرد که این ستاد رضایتمندی خود را اعلام کرده و به صورت مکتوب برای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز ارسال شده است که هیچ منافاتی با فعالیت‌های سازمانی ندارد.

وی دو اقدام مهم "واریز 1 درصد درآمدهای سازمان به خزانه و واکسیناسیون عموم مردم و گردشگران در کیش" را از برنامه‌های سازمان بهزیستی برشمرد و افزود: با توجه به مشکلات آب و برق در جزیره کیش اگر 25 هزار نفر گردشگر به صورت روزانه به این منطقه جهت واکسیناسیون وارد شوند باید برنامه مدونی را در دستور کار قرار داد.  

مدیرروابط عمومی مناطق آزاد گفت: ورود شمار زیادی از گردشگران به منطقه آزاد کیش برای واکسیناسیون؛ نیاز به تامین  آب و برق است که در غیر این صورت با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد. مرتضی شیخ زاده خاطر نشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون روزانه 700 نفر اگر این تعداد به 25 هزار نفر افزایش یابد، آماده سازی و بررسی تمام امکانات ضروری است. شایان ذکر است وبینار شورای مدیران عامل مناطق آزاد با هدف بررسی راه کارهای تامین و تزریق واکسن مورد نیاز عموم مردم ساکن در مناطق آزاد با حضور ویدئوکنفرانسی تمام مدیران عامل مناطق آزاد برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه