منطقه آزاد اروند

تسهیل در تجارت با خروج مغروقه های اروند رود

تسهیل در تجارت با خروج مغروقه های اروند رود
کدخبر : 21779

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با هماهنگی سازمان بنادر کشور و به منظور تسهیل تجارت و تردد بهتر شناورها در در آبراهه بین المللی اروند رود؛ خروج ۳۹ مغروقه به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی، در دستور کار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بعنوان پیمانکار، قرار گرفته است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حسین گروسی در جریان بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از مرز دریایی اروند« دهانه فاو» و مشاهده روند خارج‌سازی شناورهای غرق شده از این آبراه بین المللی، اظهار داشت: با خروج مغروقه ها و به دنبال آن لایروبی اروند رود، قطعا رونق و تسهیل تجارت در شهرهای آبادان و خرمشهر را مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به صحبتی که با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور درباره ی تعیین تکلیف شناورهای مغروقه در اروند رود داشته اند، افزود: پس از این گفت و گو سازمان بنادر و دریانوردی کشور اعلام کرد که برای خروج ۳۹ فروند شناور مغروقه ی شناسایی شده که پیش تر نیز تعدادی از آنها از آب خارج شده اند، با قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار تفاهمنامه ای منعقد کرده ایم که آنها نیز در حال تجهیز کارگاه هستند.

گروسی ضمن ابراز امیدواری از اینکه هر چه سریع تر کار خروج این مغروقه ها از اروند انجام شود، اذعان داشت: موضوع لایروبی اروند رود نیز به عنوان کاری مشترک میان ایران و عراق مطرح شده و قرارداد این عملیات مشترک به عنوان گام نخست به انجام رسیده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: می بایست با حضور مسئولان هر چه سریع تر تفاهمنامه مشترک انجام خروج مغروقه ها به عنوان گام دوم در جهت لایروبی آبراهه بین المللی اروند بین ایران و عراق منعقد شود.

گروسی خاطرنشان کرد: به طور قطع بر اساس ماده ۶۵ احکام دائمی مناطق آزاد که در حقیقت تصمیم گیری بر عهده ی مدیران مناطق آزاد گذاشته شده، ما این آمادگی را داریم تا در هر زمینه به ویژه موضوع شناورسازی و خروج مغروقه ها و لایروبی اروند که با مسئله ی اقتصاد و کسب و کار مردم ارتباط دارد، به شکل جدی ورود کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند توسعه اقتصادی و تجاری در منطقه را عامل ماندگاری مردم در مرزها دانست و گفت: برای کمک به ماندگاری مردم، ایجاد انگیزه در آنان و عدم مهاجرت شان از منطقه تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

صبح امروز حمیدرضا مومنی دبیرشورایعالی مناطق آزاد و مشاور رئیس جمهور و هیأت همراه با حضور در منطقه آزاد اروند ابتدا جلسه ای با شرکت های کشتی سازی « آمسکو» و « اروندان» داشت و در ادامه از مرز دریایی اروند« دهانه فاو» بازدید کرد و از نزدیک روند خارج‌سازی شناورهای غرق شده را مشاهده نمود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه