صیادان کیش

دستور فوری محمدرضا نوایی لواسانی برای حل مشکلات صیادان کیش

دستور فوری محمدرضا نوایی لواسانی برای حل مشکلات صیادان کیش
کدخبر : 23079

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از کار گروهی برای بررسی مشکلات صیادان، تسهیل صدور مجوز و راه اندازی تعاونی جدید برای فعالان این حوزه خبر داد.

 به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش، عصر یکشنبه 23 آبان با حضور در اسکله صیادی و دیدار با فعالان زحمت کش این حوزه و شنیدن پیشنهادات و مشکلات آنان، گفت: با تشکیل کار گروهی در چار چوب قوانین نسبت به تسهیل و تسریع در صدور مجوز صیادان اقدام می کنیم.

به گفته نوایی لواسانی تا کنون صیادانی که فاقد مجوز بودند پس از بررسی برای ارتقاء سطح فعالیت آنان مجوز صادر خواهد شد.

وی یکی از اقدامات مهم تشکیل کارگروه را راه اندازی تعاونی جدید برای صیادان این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: رای با اکثریت مورد است و این مهم مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار بر ضرورت تامین سوخت قایق های صیادی تاکید کرد و افزود: سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش باید در اسرع وقت شخصا برای پیگیری سوخت قایق های صیادان به استان هرمزگان سفر کند.

محمدرضا نوایی لواسانی ارزیابی و افتخار این دولت را خدمت صادقانه به مردم عنوان کرد و گفت: تمام توان خود را برای رفع مشکلات صیادان این منطقه به کار خواهیم گرفت و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

نوایی لواسانی با بیان این که تا هفته آینده هر صیادی که شرایط دریافت مجوز را دارد با تخفیف قوانین؛ مجوز خود را دریافت می کند، اظهار داشت: فرایند صدور مجوز برای تمام کسب و کارها در کیش باید تسهیل شود.

وی در رابطه با این که تسریع در تعیین تکلیف این مهم ضروری است، بیان داشت: صیادانی که شائبه دو شغلی بودن آنها مطرح است این موضوع را شخصا مورد بررسی قرار خواهم داد.

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که در شرایطی مسوولیت سازمان منطقه آزاد کیش را بر عهده گرفتم که تمام اقشار مختلف این جزیره با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، افزود: مشکلات  تاکسی داران، کارگران و صیادان به مرحله ای رسیده که باید هر چه سریع تر نسبت به مرتفع کردن آن اقدام کنیم.

محمدرضا نوایی لواسانی خاطر نشان کرد: طبق قانون، سازمان منطقه آزاد کیش از اختیارات مشخصی برخوردار است و در راستای رفع مشکلات مردم تلاش خواهد کرد.

همچنین در این دیدار عزت اله محمدی سرپرست شرکت توسعه مدیرت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از  200 فروند قایق در اسکله صیادی خبر داد و افزود: از این تعداد 72 قایق مجوز خود را از شیلات و تعداد 52 فروند مجوز بهره برداری خود را از سازمان منطقه آزاد کیش دریافت کردند.

محمدی با بیان این که تعدادی از قایق های صیادی نیز بدون مجوز هستند، اظهار داشت: کمیته تسهیلات وظیفه شناسایی مشکل سوخت و عدم مجوز صیادان را برعهده دارد.

نماینده صیادان کیش، گفت: تعداد 60 شناور فاقد پروانه بهره برداری هستند که تحت مدیریت تعاونی صیادان کیش فعالیت می کنند.

وی با اشاره به کمبود پارکینگ برای شناورهای قایق در اسکله صیادی، اظهار داشت: چهار لاین  برای قایق ها وجود دارد که هر لاین ظرفیت  تعداد 20 شناور را دارد در حالی این که بیش از 130 شناور فعال در این منطقه داریم.

همچنین توسعه پارک شناورهای صیادی در محوطه اسکله، نصب تجهیزات آتش نشانی و دوربین های مدار بسته و نظارت دقیق بر قایق های صیادی، تخصیص سوخت بنزین شناورهای لنج و قایق، معاف شدن صیادان از پرداخت حق انبار در محوطه بندر، واگذاری زمین جهت احداث کارخانه یخ سازی، احداث سردخانه جهت نگداری ماهی های صیادان در اسکله صیادی، لایروبی ورودی اسکله، ساخت جایگاهی برای بارگیری یخ در ضلع شرقی اسکله و حذف واسطه گری از صید ماهی تا عرضه آن به مشتریان از جمله مشکلات صیادان کیش است.

گفتنی است در این دیدار معاونان و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مدیران عامل شرکت های تابعه و بومیان جزیره کیش حضور داشتند.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه