سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم تاکید کرد؛

ارتقا کیفیت خدمات سفر در سایه همگرایی مدیریت های سازمان و ارگان های شهرستان

ارتقا کیفیت خدمات سفر در سایه همگرایی مدیریت های سازمان و ارگان های شهرستان
کدخبر : 23396

​سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم همگرایی مدیریت های سازمان و ارگان های شهرستان، به منظور آماده سازی جزیره برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران تاکید کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از قشم، افشار فتح الهی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر این منطقه که با حضور جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و تنی چند از مسوولان شهرستان برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم ارتقا کیفیت خدمات به ساکنان و گردشگران جزیره اظهار داشت: برای کمک به بهبود خدمات دهی نیاز است در انتخاب اعضای کمیته خدمات سفر بازبینی صورت گرفته و از ظرفیت مسوولان شهرستانی هم در این بخش استفاده شود.

وی در ادامه به هزینه های بالای زندگی مردم و درآمد پایین در این منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: راهکار کاربردی و میانبر برای بهر مندی از مزایای زندگی در یک منطقه آزاد، در حال حاضر توسعه صنعت گردشگری و برنامه ریزی صحیح در این راستا می باشد.

فتح الهی، برنامه های بلندمدت در حوزه صنایع برای ارتقا اقتصاد جامعه محلی را نیز لازم دانست و افزود: در حال حاضر به دلیل گذر از دوران دو ساله قرنطینه و شرایط آب و هوایی مطلوب جزیره در کنار جاذبه های منحصربفرد و طبیعی آن، با موج گسترده ای از گردشگران مواجه هستیم که باید به چشم فرصتی جهت اشتغال زایی و کسب درآمد برای جامعه محلی به آن نظر داشت.

*احصا ظرفیت های قشم برای میزبانی شرکت کنندگان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: باتوجه به انعقاد تفاهم نامه بین فدراسیون فوتبال کشور با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، قشم و کیش به عنوان ظرفیتی برای پذیرش علاقمندان به حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۲ معرفی شده اند، بنابراین لازم است با برنامه ریزی دقیق، ظرفیت ها، کاستی ها و نیازهای جزیره در این حوزه شناسایی شده و برای حل آن گام برداشته شود.

به گفته وی، گسترش و تقویت اماکن اقامتی در بخش بوم گردی ها باید توسعه بیشتری پیدا کند و در بخش های دیگری همچون حمل و نقل، زیرساخت های عمرانی، آی تی، خدمات، بهداشت و درمان، تامین مایحتاج عمومی برنامه ریزی شود تا در تعطیلات پیش رو دهه فجر، نوروز و میزبانی جام جهانی فوتبال، کمبودی وجود نداشته باشد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و عنوان داشت: پروژه های نیمه تمام مربوط به بخش گردشگری و تفریحات دریایی باید هرچه زودتر ساماندهی شده و در سایر بخش های مورد نیاز جزیره مانند طرح سالم سازی شنا و امکانات رفاهی در مبادی ورودی و پروژه های مرتبط با حوزه تفریحات گردشگری نیز باید از توانمندی های بخش خصوصی استفاده بهینه کرد.

گفتنی است، در این جلسه روسای کمیته های مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر به ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات پیش بینی و انجام شده در حوزه اختیارات خود پرداختند و سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم نیز جهت بهبود خدمت رسانی در هر بخش دستوراتی صادر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه