منطقه آزاد کیش

نوآوری مهمترین عامل موفقیت در سرمایه گذاری

نوآوری مهمترین عامل موفقیت در سرمایه گذاری
کدخبر : 23591

معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاری و نوآوری را مکمل یکدیگر عنوان کرد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ستار هاشمی معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک،بیمه  و خصوصی سازی کشور با بیان اینکه سرمایه گذاری و نوآوری مکمل یکدیگرهستند گفت: نوآوری با ایجاد تحولات دیجیتال و هوشمندسازی اثرات بسزایی بر رشد اقتصادی دارد، بنابراین سرمایه گذاری در کنار نوآوری معنا پیدا می کند.

وی همچنین به تشریح سیر تحولات بشری در دهه ها و هزاره های گذشته،انقلاب های شناختی، کشاورزی، انقلاب داده و پس از آن انرژی پرداخت و افزود: طی 300 سال اخیر نابرابری اقتصادی اتفاق افتاده و کشور های غربی عملا به سرعت حجم اقتصاد خود رابزرگ کردند و آنها که از این ظرفیت استفاده نکردند دچار عقب افتادگی شدند و شکاف های عمیقی در رشد اقتصاد به وجود آمد.

ستار هاشمی معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این مطلب تحول دیجیتال را یک واقعیت وضرورت عنوان کرد که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

هاشمی عوامل تاثیر گذار بر رشد اقتصادی را بهره وری ازسرمایه، نیروی کار و عوامل تولید و امکان تامین منابع جدید برشمرد و بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت فناوری در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی افزود:توجه به فناوری ها ضمن کاهش قیمت به بهبود کیفیت به عنوان ظرفیت بهره وری کمک می کند و موجب کنار گذاشتن ساز و کارهای سنتی و تغییر ساختار ها و فرایند های متناسب با فناوری جدید خواهد شد.

معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با تشریح سهم تحول دیجیتال در اقتصاد موسوم به اقتصاد دیجیتال تصریح کرد:حجم اقتصاد کشور در سال 2016 از کل اقتصاد دنیا 15 درصد بوده و پیش بینی ها حاکی از رشد این رقم تا 25 درصد در سال 2025 است که موفقیتی بزرگ در این حوزه به شمار می آید.

ستار هاشمی مهمترین مولفه های شکل گیری اقتصاد دیجیتال را استفاده از قابلیت های نسل پنجم تلفن همراه،بستر سازی برای ایجاد اینترنت اشیا،گسترش هوش مصنوعی و استفاده از ظرفیت بلاکچین به عنوان موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری نام برد.

هاشمی همچنین با اشاره به مبحث هوشمند سازی این امر مهم را موجب بهبود کیفیت زندگی، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، رشد اقتصادی  ارتقا امنیت و آرامش با حفظ حریم خصوصی افراد عنوان کرد.

وی با تشریح مبحث متا ورس (موضوعات فراجهانی) گفت: به موازات زندگی واقعی، زندگی و زیست مجازی در حال شکل گیری است که شاید برای ما قابل پذیرش نباشد، مصداق آن زمانی بود که برای پذیرش رمز ارز با مشکل مواجه بودیم و اکنون این مبحث نقش بسزایی در اقتصاد ایفا می کند. در حال حاضر نیز فضایی با واقعیت مجازی ایجاد شده که وارد آن می شویم، شخصیت هایی برای خود تعریف می کنیم و موضوعات زندگی واقعی مانند ساخت و فروش ساختمان میلیون دلاری و بسیاری اتفاقات دیگر را در این زیست مجازی تجربه می کنیم.

ستار هاشمی معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش پایانی سخنانش گفت: باید تمام تلاش و توان خود را در اینگونه مباحث و موضوعات سرمایه گذاری بگذاریم چراکه در سال  2070اتفاقی  تحت عنوان انقلاب باد بعد ازانقلاب انرژی های تجدید پذیر پیش بینی شده به این معنا که هویت چندگانه بشر، امروز در حال شکل گیری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه