منطقه آزاد ماکو

سامانه هوشمند نوبت دهی ناوگان خروجی مرز بازرگان، الگوی گمرکات کشور

سامانه هوشمند نوبت دهی ناوگان خروجی مرز بازرگان، الگوی گمرکات کشور
کدخبر : 23802

معاون اداری، مالی ستاد نظارت بر گمرکات خراسان رضوی با حضور در منطقه آزاد ماکو ضمن بازدید از پایانه های هوشمند نوبت دهی کامیون های خروجی مرز از الگو برداری برای راه اندازی پروژه های مشابه در مرزهای خراسان خبرداد.

 

به گزارش رصد اقتصادی ، داوود فرهادیان طی بازدید از پایانه های نوبت دهی آنا وطن و محور طلایی ضمن تحسین زیرساخت های لجستیک ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو درخواست مشاوره فنی و کمک در خصوص راه اندازی سامانه مشابه در مرز دوغارون را ارائه کرد.

پایانه نوبت دهی ناوگان خروجی از مرز بازرگان اولین تیرپارک استاندارد در مرزهای کشور است که با چنین سطحی از استانداردهای کیفی در ارایه خدمات و زیرساخت های ایمنی و امنیتی احداث شده است ، بهره برداری از این پایانه را اولین حلقه از مجموعه اقداماتی است که سازمان منطقه آزاد ماکو با هدف ساماندهی مرز بازرگان و پسکرانه آن آغاز کرده است .

با بهره برداری از این تیرپارک ضمن حذف صف‌های طولانی در جاده‌های منتهی به پایانه مرزی بازرگان ، رانندگان می توانند با استقرار در این تیرپارک و استفاده از امکانات رفاهی آن با فراغ بال و امنیت خاطر ، زمان انتظار تا رسیدن نوبت و فراخوانی به گمرک را سپری کنند.

با ایجاد زیرساخت های امنیتی و سیستم نظارت تصویری و طراحی سامانه هوشمند و امکاناتی که در این سامانه مد نظر قرار گرفته است ، راننده و صاحبان ناوگان می توانند در هر لحظه از زمان تخمینی انتظار تا فراخوانی به گمرک مطلع شده و بر این اساس نسبت به برنامه ریزی استفاده مفید از زمان در دسترس و بهره مندی از امکانات رفاهی موجود اقدام نموده و بواسطه اطمینان خاطری که امکانات و زیرساخت های امنیتی تیرپارک فراهم می نماید با خیال آسوده به استراحت و یا سایر امور شخصی بپردازند .

مرز بازرگان طرح پایلوت و الگویی برای ساماندهی و هوشمندسازی مدیریت پایانه های مرزی کشور بوده که تجارب موفق این الگو می تواند در سایر مرزهای کشور پیاده سازی و الگوبرداری شود .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه