قشم

ژئوپارک جهانی قشم راهبر توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در آسیای میانه شد

ژئوپارک جهانی قشم راهبر توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در آسیای میانه شد
کدخبر : 23805

مدیر ژئوپارک جهانی قشم به‌عنوان سخنران کلیدی در سمینار توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در منطقه آسیای میانه حضور یافت.

به گزارش رصد اقتصادی ، علیرضا امری کاظمی با اعلام این مطلب، عنوان داشت: در ادامه تجربیات موفقیت‌آمیز ژئوپارک جهانی قشم در توسعه زمین گردشگری و کمک به رشد اقتصادی جوامع محلی در  سال 1397، سازمان جهانی یونسکو، ژئوپارک جهانی قشم را به‌عنوان محور توسعه ژئوپارک ها در خاورمیانه معرفی کرد.

وی ادامه داد: حضور نماینده‌ای از ژئوپارک جهانی قشم به‌عنوان سخنران در همایش توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در منطقه آسیای میانه و کارگاه‌های تخصصی آن، به دعوت از سازمان جهانی یونسکو، به مفهوم گسترش دامنه فعالیت‌های قشم در بحث ارزیابی ژئوپارک ها از خاورمیانه به حوزه آسیای میانه است.

به گفته امری کاظمی،  ازآنجاکه در آسیای میانه هنوز هیچ ژئوپارک جهانی به ثبت نرسیده و باتوجه به تلاش سازمان جهانی یونسکو جهت معرفی ژئوپارک در این منطقه، همایش مذکور با مشارکت و هدایت ژئوپارک جهانی قشم برگزار شد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اشاره به پیشگام بودن قشم در مبحث توسعه ژئوپارک ها در منطقه خاورمیانه افزود: در این برنامه، راهکارهای مختلف و اکشن پلن های تخصصی برای کمک به ثبت جهانی‌شدن منطقه کیتاب ازبکستان که دارای جاذبه‌های زمین‌شناختی، فرهنگی و طبیعی زیادی است، توسط مدیر ژئوپارک جهانی قشم، ارائه شد.

گفتنی است، این همایش در شهر تاشکند ازبکستان با حضور نمایندگان و متخصصانی از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، قرقیزستان، قزاقستان,   تاجیکستان و ارمنستان برگزار شد و از منطقه کیتاب در جنوب شهر سمرقند برای امکان‌سنجی ثبت یک ژئوپارک جهانی بازدید به عمل آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه