سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

حمایت سازمان از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در کیش

حمایت سازمان از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در کیش
کدخبر : 24029

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر جزیره کیش را از اولویت‌های نخست مدیریت جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان عنوان کرد.

به گزارش رصد اقتصادی:  محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم تکریم مردمی از خدمات سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سابق سازمان که در خانه بومیان برگزار شد؛ دوره جدید مدیریت معاونت فرهنگی و اجتماعی را فرصت مناسبی برای خلق آثار ارزشمند و بالندگی در این حوزه برشمرد و گفت: فعالان عرصه فرهنگ و هنر در جزیره کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند.

لواسانی با بیان این که صنعت گردشگری کیش باید از فرهنگ مردم کیش تاثیرپذیر باشد، اظهار داشت: انسان دارای دو بخش "جسم" و "روح" هست و بی‌اهمیتی به غذای روح از آفات دنیای امروز قلمداد می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جسم فانی و روح بر جسم تاثیرگذار است از این رو توجه به این بخش فنا ناپذیر در هنرمندان و فرهنگ‌وران بیشتر دیده می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش حضور قدرشناسانه حاضرین در این محفل را از شاخصه‌های مهم در محفل تکریم سعید پورعلی دانست و اظهار داشت: موضوعات فرهنگی که توسط سعید پورعلی پیگیری می‌شد، توسط حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان ادامه می‌یابد و شاهد تحولات بزرگی در این حوزه خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که فرهنگ ملی و مذهبی کشور ما، بسیار غنی و در سطح جغرافیایی زبانزد است، گفت: با رویکرد عشق و ایمان به اقدامات فرهنگی این مهم منجربه ماندگاری ارزش‌های انقلاب اسلامی شده است.

محمدرضا لواسانی بر لزوم اهمیت اقدامات فرهنگی تاثیر گذار بر گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند اشاره کرد و افزود: هدف غایی تشکیلات فرهنگی سازمان در حوزه‌های مختلف "موسیقی، نویسندگی، نمایش، نقاشی و ترویج فرهنگ ایران اسلامی" است که ضمن ارج نهادن به اقدامات معاون سابق فرهنگی و اجتماعی سازمان ادامه دهنده این مسیر ارزشمند خواهیم بود.

وی فرهنگ را موضوعی فارغ از حاکمیت و چهارچوب‌های قانونی عنوان کرد و گفت: فرهنگ از دل برمی‌آید چنانچه پیامبر اکرم نیز با اخلاق خود سعی در اشاعه‌ی دین اسلام داشتند نه زور و خشونت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بر مردمی بودن مسوولان این سازمان تاکید کرد و افزود: ما کاری جز خدمت به مردم نداریم به ویژه در حوزه‌ی فرهنگ، همه‌ی ما رزمندگان یک جبهه هستیم.

محمدرضا لواسانی در رابطه با مشکلات اقتصادی هنرمندان جزیره کیش، گفت: فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری، با فاصله گرفتن از فعالیت اقتصادی دچار مشکلات معیشتی شدند.

وی با تاکید بر تجربیات ارزنده‌ی حسین شمسیان راد در حوزه‌ی فرهنگ، بر استفاده از تجربیات سعید پورعلی و حضور ایشان در جزیره تصریح کرد: سعید پورعلی یکی از سرمایه‌های کیش است و برای حفظ این سرمایه تلاش خواهیم کرد.

لواسانی در پایان از شنیدن صحبت‌های از دل‌برآمده‌ی سخنرانان محفل و شعر خوانی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم در فرصت باقی‌مانده‌ی زندگی‌مان هم به غذای روح خود توجه کنیم و هم به‌واسطه‌ی مسئولیت محول‌شده، در توزیع غذای مناسب روح بین هم‌میهنان‌مان موفق باشیم.

سعید پورعلی نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن تشریح نحوه حضور خود در کیش به تحلیل و توصیف شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و وضعیت جزیره از ابتدای حضور و پذیرش مسئولیت تاکنون پرداخت.

او کیش را دردانه‌ای عزیز و گوهری ناب خواند و از کیشوندان خواست تا مراقب روایت‌های جعلی از کیش باشند و تاکید کرد: کیشوندان و علاقه‌مندان به این جزیره زیبا و بی‌همتا مراقب این خاک‌پاره‌ی ناب باشند و با تلاش برای ارائه روایت‌های واقعی و اصلی آن از غالب شدن روایت‌های جعلی و نادرست که تصویری نامناسبی از کیش را ارائه می‌کند، جلوگیری کنند.

شعرخوانی و اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان کیش در حاشیه‌ی این مراسم اجرا و در پایان هدایای مردمی به رسم یادبود به سعید پورعلی اهدا شد، از جمله این هدایا تابلویی از نقش چهره‌ی وی بود که توسط بهناز معاونی نقاش کیشوند طراحی شده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه